سه هزار و ۱۰۵ واحد مسکن دولتی خراسان شمالی در دست ساخت است 

بجنورد-ایرنا- کارشناس مسوول نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۱۰۵ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان در دست اجرا است. 

قاسم جغتایی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بنیاد کار ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان جز بجنورد را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، طرح «نهضت ملی مسکن» یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

خریداری ۱۳۸ دستگاه آسانسور برای مسکن مهر

کارشناس مسوول نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اخیرا ۱۳۸ دستگاه آسانسور برای ۲۱ پروژه مسکن مهر استان خریداری شده است که کار نصب آن به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای خرید و تهیه آسانسورها از منابع ملی و از محل صندوق ملی مسکن تامین شده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان متولی، کار خرید، نصب و راه اندازی آسانسورها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به پیگیری های دولت سیزدهم برای تامین و ارتقای رفاه شهروندان ساکن در مسکن مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ با دستور رییس جمهور شهید، مقرر شد تمامی عملیات باقی مانده پروژه های مسکن مهر کشور که پس از سال ۸۶ ساخته شده به اتمام برسد.

جغتایی خاطرنشان کرد: خرید آسانسور با همت دولت پیگیری شد که سهم مسکن مهر در شهر بجنورد ۱۱۳ دستگاه، اسفراین ۱۳ دستگاه، شیروان هفت دستگاه و گرمه پنج دستگاه است.

کارشناس مسوول نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: یکهزار و ۶۲۰ خانوار ساکن در مسکن مهر استان از این آسانسورها بهره مند خواهند شد.

وی گفت: نیازمندی ها برای نصب و راه اندازی آسانسور در مسکن مهر به وسیله راه و شهرسازی انجام می شود و براساس اعلام آن اداره کل ۱۳۸ دستگاه برای ساکنان در این مجموعه های مسکونی نیاز است.

به گزارش ایرنا، آماری از شمار آسانسورهای مسکن مهر استان در دست نیست اما در گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان ۴۱۶ دستگاه آسانسور نصب شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha