۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85503899
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ژاپن برخی از پناهجویان را اخراج می‌کند

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبر: 85503899
ژاپن برخی از پناهجویان را اخراج می‌کند

تهران- ایرنا- ژاپن در پی اجرای قوانین جدید مهاجرتی آن دسته از پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها چندین‌بار رد شده است را از این کشور اخراج می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، قوانین جدید مهاجرتی تحت عنوان «قانون کنترل مهاجرتی و تشخیص پناهجویی» از امروز دوشنبه اجرا و بر اساس آن شمار درخواست اتباع خارجی برای پناهندگی در ژاپن محدود می‌شود.

بر این اساس، آن دسته از پناهجویانی که تاکنون بیش از سه بار درخواست پناهندگی به ژاپن داده اند، در صورتی که قادر به اثبات مورد درخواست پناهندگی خود نباشند، در خطر اخراج از این کشور قرار گرفته‌اند.

ژاپن تا پیش از این قادر نبود کسانی را که وضعیت پناهندگی آنها در جریان است، اخراج کند اما اینک شرایط برای آن دسته از افرادی که با ارایه درخواست های مکرر پناهندگی، تلاش داشتند در این کشور بمانند، از میان رفته است.

بر اساس این گزارش، تغییر در قوانین پناهندگی در ژاپن با واکنش مخالفان مواجه شده است و آنها تاکید دارند که بازگرداندن افراد پناهجو می تواند آنها را با خطر محاکمه در موطنشان مواجه کند.

در مجموع ۱۳ هزار و ۸۲۳ نفر در سال ۲۰۲۳ از ژاپن درخواست پناهندگی کرده اند. این آمار از سال ۲۰۲۲ میلادی و به دنبال برداشته شدن محدودیت های کرونا، به شدت افزایش یافت.

با این وجود ژاپن پائین ترین میزان پذیرش پناهجویان را در میان کشورهای توسعه یافته جهان دارد و کشورهای اروپایی و آمریکا سالانه بیش از ۱۰ هزار پناهجو را می پذیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha