مسابقات رایانه‌ای جام نهم در ۲ بخش برخط و حضوری طرح‌ریزی‌ شد

شهرکرد - ایرنا- دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران اعلام کرد: مسابقات رایانه‌ای(ویدیویی) جام نهم در ۲ بخش برخط و حضوری طرح‌ریزی‌ شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، رضا احمدی در سفر به شهرکرد با اشاره اینکه مسابقات این دوره نیز همچون چند دوره گذشته ابتدا در استان‌های مختلف برگزار و سپس منتخبان هر استان در مسابقات مرحله نیمه‌نهایی و نهایی شرکت می‌کنند، گفت: با اعزام یک گروه متخصص و آماده کردن امکانات سخت‌افزاری در استان‌ها تلاش خواهد شد تا علاوه بر افزایش سطح کیفی مسابقات، دغدغه مسوولان استانی در این رابطه کاهش یافته و تمرکز آنان به سمت موضوعات نظارتی و تبلیغاتی هدایت شود.

وی افزود: اجرای مسابقات جام نهم در ۲ بخش برخط و حضوری طرح‌ریزی‌ شده است و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از استان‌هایی که بتوانند حدنصاب شرکت‌کنندگان بخش حضوری را به دست آورند در تأمین امکانات سخت‌افزاری حمایت خواهد کرد.

احمدی به تعیین بازی‌های ایرانی فیفا و کوییز برای بخش حضوری رقابت‌های جام نهم اشاره و تصریح کرد: در بخش برخط هم ۲۰ بازی با همراهی شرکت‌های بازی‌ساز داخلی در نظر گرفته شده است که می‌تواند همه افراد را در سنین مختلف پوشش دهد.

جوایز متعدد در انتظار بازیکنان برتر استانی

احمدی یادآور شد: بنیاد ملی بازی‌های ویدیویی ایران جوایز متعددی را هم برای برگزیدگان مرحله استانی نهمین جام قهرمانان تأمین کرده است و بر این اساس از هر استان برگزارکننده بخش حضوری، سه نفر در بازی فیفا و یک نفر در بازی کوییز امکان حضور در مراحل نیمه‌نهایی و نهایی را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزهای اولیه، مسابقات بخش حضوری جام قهرمانان برای هر استان در سه روز و در فاصله روزهای ۱۴ تا ۳۱ مرداد برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی جام قهرمانان می‌توانند پس از اعلام فراخوان به پایگاه اینترنتی بازیکو به نشانی baazico.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شعار این دوره از جام قهرمانان را «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» بیان کرد و ادامه داد: موضوع محوری، تولید محتوای مناسب برای همه اعضای خانواده، حمایت از بازی‌سازهای ایرانی و نمایش ظرفیت‌های صنعت بازی‌های ویدئویی در اشتغال‌زایی، کسب درآمد و ارزآوری برخی از رویکردهای اصلی این دوره از مسابقات را شکل می‌دهد.

کارگروه اجرایی جام قهرمانان در استان تشکیل شود

احمدی با تأکید بر انجام تبلیغات مؤثر برای جذب حداکثری شرکت‌کنندگان در نهمین دوره بازی‌های ویدیویی ایران اظهار داشت: صداوسیما، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیج و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله دستگاه‌ها و نهادهایی هستند که ظرفیت مناسبی را برای جذب مخاطبان دارند و تشکیل کارگروه اجرایی با عضویت آن‌ها در استان‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را برای پررونق شدن این دوره از جام قهرمانان رقم بزند.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران یادآور شد: هم‌افزایی و به‌کارگیری امکانات موجود در تبلیغ و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر درباره این رویداد از جمله برنامه‌های اصلی کارگروه‌های استانی جام قهرمانان است.

وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فراهم شدن فضای لازم برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها درباره بازی‌های ویدئویی را از نتایج مثبت برگزاری جام قهرمانان در استان‌ها برشمرد و گفت: موضوع آموزش و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها درباره بازی‌های ویدیویی هم از مباحثی است که در حاشیه برگزاری این رویداد دنبال می‌شود.

استعدادهای بازی‌ساز زیر سایه حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در حال حاضر ۱۵۰ شرکت بازی‌ساز در ۲۶ استان فعالیت دارند و حدود چهار هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

احمدی با بیان اینکه موضوع شناسایی و آموزش استعدادها، ایجاد بستر مناسب برای شکل‌گیری شرکت‌های جدید بازی‌ساز در استان‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه این صنعت در کشور از برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه است، تصریح کرد: استعدادهایی که در این مسیر شناسایی می‌شوند از حمایت‌های بنیاد برای کسب آموزش‌های لازم برخوردار شده و به گروه‌های بازی‌ساز معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام‌شده از اواخر خرداد امسال بخشی از ساعات پخش شبکه امید نیز به شبکه بازی‌ها اختصاص می‌یابد تا محتواهای تولیدی در رابطه بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی به مخاطبان ارائه شود.

سهم چهارمحال و بختیاری از نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران چه خواهد بود؟

مقدمات برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در حال شکل‌گیری است، جامی که در دوره قبلی به میزبانی ۱۴ استان برگزار شد و پای هزاران بازیکن را به رقابتی شاد و پر هیجان کشاند، اما چهارمحال و بختیاری با فاصله‌ای اندک از حدنصاب تعیین شده، نتوانست بهره‌ای از این جام داشته باشد و حالا برای آنکه بتواند نامی و نشانی از خود در این رقابت‌ها برجای بگذارد به دنبال راه‌کارهای هدفمند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان همچون آموزش‌وپرورش، فرمانداری شهرکرد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، امور کتابخانه‌ها، اتحادیه دارندگان بازیگاه و شهرداری شهرکرد در نشستی که به میزبانی این اداره کل برگزار شد پای صحبت‌های مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشستند تا با هماهنگی و همفکری یکدیگر بتوانند آمادگی لازم برای میزبانی از نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران را به دست آورند.

نام‌نویسی ۶۵ بازی‌باز چهارمحال و بختیاری در جام هشتم

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در هشتمین دوره بازی‌های ویدئویی ایران که سال گذشته برگزار شد، ۶۵ بازیکن از استان برای شرکت در مرحله حضوری این رقابت‌ها نام‌نویسی کردند، گفت: با این حال تعیین حدنصاب ۱۰۰ نفره برای برگزاری این جام در استان‌ها و فرصت اندک برای تبلیغ و جذب علاقه‌مندان موجب شد تا این استان جایگاه خود را در فهرست استان‌های میزبان جام هشتم از دست بدهد.

شهرام فرجی افزود: اگرچه چهارمحال و بختیاری از لحاظ جمعیتی در رده‌های پایینی جدول آماری جمعیتی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر هم امکانات موردنیاز برای اجرای بازی‌هایی مختلف ویدیویی در استان محدود است اما هم همانند دیگر استان‌ها جمع بسیاری از مشتاقان بازی‌های رایانه‌ای را در خود جای داده است که نیاز است برای هدایت آنان به شرکت در رقابت‌های ملی، همراهی و همکاری‌های بیشتری شکل بگیرد.

وی ضرورت تبلیغات و اطلاع‌رسانی عمومی برای جذب بازیکنان استانی در جام نهم را یادآور شد و گفت: این جام فرصتی مناسب برای ایجاد فضای رقابتی سالم، کشف استعدادها، معرفی سرگرمی‌های مناسب به نوجوانان و جوانان و حضور اعضای خانواده‌ها در محیطی پرشور و نشاط است.

به گفته مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حال حاضر ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای با میانگین سن ۲۳ سال در کشور وجود دارد که حدود چهار میلیون نفر از آن‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha