۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85503994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع آوری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این استان جمع آوری شد، گفت: از این رقم ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب زکات واجب بود که شامل ۲۷ درصد از کل زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای زکات انگوران با اشاره به ارائه ۷۸ هزار خدمت به نیازمندان از سوی این نهاد، افزود: زنجان یکی از استان‌های پیشرو در خصوص ترویج فرهنگ پرداخت زکات در کشور است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای ترویج و احیای پرداخت زکات در استان زنجان انجام می‌شود، اظهار داشت: دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در اداره‌ کل کمیته امداد واقع بوده و متولی ساماندهی، جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات است.

صالحی با بیان اینکه بخشی از زکات جمع‌آوری شده به صورت غیررسمی در بخش‌های دیگر و به صورت مستقیم از سوی مودیان پرداخت شده است، یادآور شد: این بخش از زکات به لحاظ آماری قابلیت احصا ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به بحث سیاست های تشویقی زکات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این سیاست‌های اجرایی هزینه‌کرد زکات در همان محل پرداختی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی زکات در سال گذشته، افزود: برگزاری این جشنواره در سال گذشته آثار و برکات فراوانی برای استان داشت که امیدوار هستیم با برگزاری جشنواره‌های شهرستانی نیز گام‌های مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان برداشته شود و نیازمندان از آن بهره‌مند شوند.

صالحی همچنین به بحث اطلاع رسانی در حوزه زکات نیز تاکید کرد و گفت: برای مثال یکی از خدمات مهمی که در بخش زکات ارائه شده، ارائه ۷۸ هزار خدمت بوده است که در حوزه محرومیت زدایی انجام شد.

در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفری از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره مند هستند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha