۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85504036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت پارکینگ‌های مرز دوغارون خراسان رضوی چهار هزار دستگاه کامیون است

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: اکنون سه پارکینگ با ظرفیت توقف بیش از چهار هزار دستگاه کامیون ایران و خارجی در گذرگاه رسمی دوغارون واقع در تایباد فعال و نیازمند ساماندهی است.

مهدی شیردل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل توقفگاه‌های کامیون‌های کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی پارکینگ‌های دولتی و بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل کامیون‌های ایرانی و خارجی در گذرگاه زمینی دوغارون ضروری است و همه دستگاههای متولی باید در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه هزار دستگاه کامیون حامل بار و یا خالی در مرز دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد دارند، می طلبد که همه ادارات مستقر در دوغارون، دستگاههای شهرستانی و استانی برای نظام بخشی در این راستا تلاش کنند.

فرماندار تایباد ادامه داد: مرز دوغارون اولین ورودی به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور همسایه افغانستان به شمار می رود، نیاز می رود بستر و ظرفیتهای لازم برای توسعه روابط بین ۲ کشور فراهم شود.

وی گفت: دوغارون مهمترین دروازه تجاری ایران با افغانستان است که تسهیل در رفت و آمد ناوگان حمل و نقل و مسافری می تواند منجر به افزایش سطح روابط با این کشور در حوزه های مختلف شود.

ظرفیت پارکینگ‌های مرز دوغارون چهار هزار دستگاه کامیون است

شیردل به تراز تجاری ایران و افغانستان اشاره و بیان کرد: سالانه سطح مبادلات تجاری ایران و افغانستان از طریق دوغارون به سه میلیارد دلار می رسد، توسعه و پویایی بخش تجاری دوغارون نقش زیادی در اقتصاد استان خراسان رضوی و کشور دارد که این امر نیز اشتغال پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از طریق معبر دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف آن صادر می شود که این نشان از بازار پسندی انواع کالاهای ایرانی در بین مردم این کشور دارد.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha