۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85504038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون: فرانسه در انتخابات زودهنگام انتخاب درستی خواهد داشت

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری فرانسه که پس از شکست ائتلاف میانه‌رو وی در انتخابات پارلمان اروپا در مقابل راست افراطی، پارلمان این کشور را منحل کرد، اطمینان داد که فرانسوی‌ها در انتخابات زودهنگام، انتخاب درستی خواهند داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به ظرفیت مردم فرانسه برای انتخاب درست برای خود و نسل آینده اطمینان دارم. تنها آرزوی من برای کشوری که بسیار آن را دوست دارم این است که مفید باشم.

مکرون در ساعات پایانی دیروز یکشنبه اعلام کرد فرانسه برای تشکیل پارلمان جدید در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند. دور دوم این انتخابات ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) خواهد بود.

تصمیم رئیس‌جمهوری فرانسه برای انحلال پارلمان این کشور به دنبال افزایش قابل توجه آرای راست افراطی درانتخابات پارلمانی اروپا انجام شد.

وی در این زمینه گفت: نتایج انتخابات پارلمانی اروپا «برای کسانی که از اروپا دفاع می‌کنند، خوب نیست» و این نتایج فاجعه‌ای برای دولت وی است که نمی‌تواند وانمود کند، آن را نادیده می‌گیرد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به ریاست جوردن باردلا در رقابت با احزاب فرانسوی حدود ۳۲ درصد از آرای انتخابات پارلمان اروپا را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که حزب رنسانس وابسته به مکرون ۱۵ درصد و سوسیالیست‌ها نیز ۱۴ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

مارین لوپن از حزب راست افراطی «مجمع ملی» در واکنش به تصمیم مکرون به انحلال پارلمان فرانسه و انتخابات زودهنگام پیش رو گفت: آمادگی داریم قدرت را به دست بگیریم.

احزاب راست افراطی در اتریش و هلند نیز مقام نخست را کسب کردند و در آلمان و رومانی به مقام دوم رسیدند. اریک زمور فرانسوی نیز که به عنوان یک سیاستمدار راست‌گرای تندرو شناخته می شود وارد پارلمان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha