۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85504039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۰ پایگاه آموزشی برای طرح تکلیف تابستانی در بوشهر پیش‌بینی شد

بوشهر- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح تکلیف تابستانی از اول تیر تا ۱۵ شهریور ماه در قالب ۶۵۰ پایگاه آموزشی تابستانی این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا محمود حق‌دوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح تکلیف تابستانی با اهداف تکریم یاد و خاطر شهدای خدمت، ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی جهادی و تربیت نسل متفکر و دغدغه‌مند تدوین شده است.

وی افزود: ظرفیت حضور دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها، ۵۰ هزار نفر است .

حق دوست یادآور شد: این کلاس‌ها در قالب ۱۰ برنامه بر اساس سند تحول بنیادین در رشته‌های مختلف تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، هنری، مهارتی، زیبا شناختی، زیستی بدنی، اقتصادی و حرفه‌ای، اجتماعی، سیاسی، علمی و فناورانه برنامه‌ریزی شده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در این راستا ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی، ۲۵ کانون ورزش سالنی، ۲۲ دارالقرآن، ۱۹ مرکز مشاوره و خدمات درمانی و ۱۴ کار ویژه در قالب اردوهای تربیتی، راهیان پیشرفت و اعزام به اماکن زیارتی فعال شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح با دعوت از همکاران علاقه‌مند و توانا در بخش‌های گوناگون به‌صورت سازمان یافته ظرفیت‌های کاری احصا و در معرض توان نیروهای جهادی قرار خواهد گرفت.

حق‌دوست گفت: در طرح تکلیف تابستانی هر معلم یا مربی در هفته چهار ساعت به‌صورت جهادی فعالیتی را به حداقل ۱۰ دانش‌آموز ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت معلم و مربی با دانش‌آموز در قالب کلاس خصوصی، مجانی است و همچنین مشاوره‌های رایگان آموزش‌های فرهنگی قرآن هنری در مکان مشخص یا به شکل بر خط اجرایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در طرح تکلیف تابستانی از دانش‌آموزان توانمند در عرصه‌های مختلف برای کمک به هم شاگردی‌های خود در سطوح پایین‌تر نیز بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha