۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85504186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «استاد شاگردی»؛ راهکاری برای خروج خراسان‌شمالی از بیکاری

بجنورد-ایرنا- طرح استاد شاگردی از روش های مؤثر در برآورده شدن نیازمندی های بازار کار و راهی برای ایجاد اشتغال است که با همت بسیج اقشار خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیج اقشار خراسان شمالی در نشستی به منظور اجرایی شدن طرح استاد شاگردی در مجموعه سپاه خراسان شمالی «استاد شاگردی» را راهکاری برای استغال جوانان استان عنوان کرد و آموزش های این طرح را در تربیت کارگران ماهر مهم دانستند.

وصف "هدفمند و کارگشا" برای این طرح بدان دلیل است که مدیران دستگاه های اجرایی، کارفرمایان و فعالان بنگاه های اقتصادی بر کارآیی و اثربخشی این طرح مهر تایید زده اند و ظواهر امر نشان دهنده مقبولیت این طرح است.

جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی روز دوشنبه در نشست خبری به بیان جزئیات این طرح پرداخت و گفت: اجرای طرح استاد شاگردی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کمک شایانی به اشتغال نوجوانان و جوانان می‌کند.

سرهنگ محمد براتی افزود: این طرح برای تمامی علاقه مندان ۱۵ تا ۱۸ سال پسر و دختر از یکم تیرماه تا ۳۱ شهریور ماه در استان اجرا می شود.

وی افزود: طرح استاد شاگردی با هدف ترویج فرهنگ کار، آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و سایر علاقه مندان با کار و حرفه های مختلف، کسب تجربه در محیط کار واقعی، فراهم کردن فضایی برای کسب مهارت اقشار مختلف جامعه، ترویج نوجوانان و جوانان برای آموزش و یادگیری مهارت در استان اجرا می شود.

جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: بسیج اصناف استان این طرح را با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل تامین اجتماعی و اتاق اصناف برگزار می کند که در این خصوص تفاهم نامه ای چند جانبه امضا شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲۵ رسته شغلی در مجموع انتخاب شده اند که علاقه مندان به حرفه آموزی و مهارت افزایی هر کدام را انتخاب کنندو هر نفر ۲۵ جلسه و ۱۰۰ ساعت آموزش فرا می گیرند.

براتی تصریح کرد: از مجموع رسته ها ۲۱ رسته برای پسرها و چهار رسته برای دخترها است.

وی افزود: آموزش در اجرای این طرح به صورت رایگان است و دستمزدی نیز به مهارت آموزان پرداخت نخواهد شد چرا که هدف از اجرای این طرح آموزش یک حرفه و مهارت به علاقه مندان است.

جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: اصنافی که دانش آموزان و دانشجویان را در قالب این طرح به کارگیری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: خیاطی، آرایشگاه، عکاسی و فیلم برداری، شیرینی پزی برای دختران و آموزش و تابلو سازی، تعمیرات لوازم برقی و خانگی، شرینی پزی، آشپزی، صنایع چوب، تعمیر موتور سیکلت، اتوکشی، تعمیرات موبایل و سایر موارد به پسران آموزش داده می شود.

جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: واجدین شرایط می توانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس، رسته مهارت را به شماره ۶۶۰۰۰۰۰۵۰۰۳ پیامک دهند.

وی افزود: در پایان از مهارت آموزان آزمونی نیز گرفته خواهد شد که اداره کل فنی و حرفه ای به آنان گواهینامه ای نیز اعطا خواهد کرد.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha