اتاق صادرات صنایع دستی اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: رونق دهی به صنایع‌ دستی این استان در گرو راه‌اندازی اتاق صادرات صنایع‌ دستی است و تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی این مجموعه جهشی در صادرات محصولات فرهنگی ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی اردبیل، رضا قاسمیان روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محل صحن قیزیل باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: اردبیل از لحاظ تولیدات صنایع‌ دستی ظرفیت بزرگی دارد که به معرفی هویت استان و تمدن ایرانی اسلامی می‌پردازد.

وی ادامه داد: خانواده ایرانی ، اسلامی که یکی از اهداف جامعه ما است در میان فعالان حوزه صنایع‌ دستی هویت بنیان بهتر تحقق پیدا می‌کند و صنایع‌ دستی می‌تواند در مدیریت اقتصادی و معنایی خانواده هم موثر باشد.

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد: صنایع‌ دستی مطابق با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری از اصلی‌ترین حوزه‌ها برای مشارکت مردم در تولید است و با ترویج بیشتر صنایع‌ دستی به سمت مشارکت بیشتر مردم می‌رویم.

قاسمیان ادامه داد: تولیدات صنعتگران صنایع‌ دستی برخلاف تولیدات صنعتی ، محصولاتی گرم هستند که با گرمای دست هنرمندان تولید می‌شود و معرفی این محصولات در نمایشگاه‌ها و عرضه مناسب آنها نیاز اصلی ما است.

اتاق صادرات صنایع دستی اردبیل ایجاد می‌شود

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اقدامات قابل توجهی در راستای ترویج و رونق صنایع‌ دستی انجام داده که قابل تقدیر است و حمایت از هنرمندان حوزه صنایع‌ دستی به شکل‌های مختلف از سوی این اداره کل ادامه دارد.

اردبیل با ۶۰ رشته فعال یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان فعالیت می‌کنند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha