۲۳ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی احیا شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: احیای ۲۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از سال ۱۴۰۱ تاکنون هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شد که احیای آن محقق شد.

محمدعلی نوایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احیای ۱۳ واحد در سال ۴۰۱ و احیای ۱۰ واحد تولیدی در سال گذشته محقق شد اظهار کرد: احیای این تعداد واحدهای تولیدی با انجام اقدامات از قبیل جذب سرمایه گذار جدید ، تامین مواد اولیه و تامین برق محقق شد.

وی با اشاره به اینکه احیای ۱۰ واحد صنعتی استان در سال جاری در حال پیگیری است افزود: اردیبهشت ماه امسال واحد نورد بهار واقع در شهرک بجنورد یک احیا شد، این واحد از سال ۹۵ غیر فعال بود که با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به چرخه فعالیت بازگشت.

نوایی خاطرنشان کرد: شرکت نوردبهار بجنورد در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل فلزی، درب و پنجره ساختمانی و مصنوعات فلزی، تولید انواع ورق های تخت ابعادی شیت شده و تولید تیرهای فلزی فعالیت دارد و با احیای این واحد، برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: برای احیای این واحد، سرمایه‌گذار جدید قسمتی از سهام شرکت را خریداری کرد.

تعطیلی ۳۳ واحد تولیدی

وی درباره وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: ۳۶۴ واحد صنعتی در ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی استان دارای مجوز است که ۳۳ واحد از آنان راکد است.

نوایی درباره علت رکود و غیرفعال شدن این واحدهای تولیدی اظهار کرد: عدم توجیه اقتصادی طرح، تامین مالی و تامین بازار از جمله علل تعطیلی واحدهای تولیدی استان است.

وی درباره فعالیت واحدهای تولیدی زیر ظرفیت اسمی گفت: اکنون براساس بررسی های انجام شده، تولید در ۱۶۵ واحد صنعتی کمتر از ظرفیت اسمی است اما تلاش داریم تا امسال تولید در تعداد ۱۵واحد از آنان به میزان مناسب ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان تولید در ۱۵ واحد تولیدی در سال گذشته و ۱۱ واحد در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت بالای ۸۰ درصد افزایش یافت.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha