۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85504248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویترز: غرب نگران تحکیم روابط مسکو – پیونگ‌یانگ است

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به دنبال انتشار خبر سفر پیش‌روی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به کره‌شمالی، گزارش داد: غرب از جمله آمریکا نگران تحکیم (هرچه بیشتر) روابط بین مسکو و پیونگ‌یانگ است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری، الکساندر ماتسگورا (Alexander Matsegora) سفیر روسیه در کره شمالی در گفت و گو با روزنامه ودوموستی (Vedomosti) چاپ مسکو تایید کرد که سفر پوتین به پیونگ یانگ انجام خواهد شد و فعالانه در حال آماده شدن این سفر هستند.

این گزارش با اشاره به اینکه تاریخ این دیدار هنوز اعلام نشده است، افزود: پوتین می تواند در ماه ژوئن (خرداد و تیر) و بی درنگ پس از دیدار از کره شمالی از ویتنام نیز بازدید کند؛ کرملین اعلام کرده است که خواهان ایجاد شراکت با کره شمالی در تمامی زمینه ها است.

رویترز نوشت: از زمان آغاز جنگ اوکراین، روسیه روابط خود را با کره شمالی به شدت تحکیم بخشیده که این امر نگرانی غرب و به ویژه آمریکا را به دنبال داشته است.

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از روزنامه ودوموستی، گزارش داد: رهبران روسیه و کره شمالی در دیدار آتی درباره نیروی کار با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شهریور گذشته از روسیه دیدن کرده است و پوتین در آن ملاقات وعده داد که مسکو در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک خواهد کرد.

نخستین سفر پوتین به کره شمالی در سال ۲۰۰۰ میلادی و در نخستین دور ریاست جمهوری وی انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha