تابستان‌خوانی نوجوانان قشمی با کتاب‌های داغ کانون پرورش فکری

قشم - ایرنا - مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم فهرستی از ۲۰ عنوان کتاب های مناسب کتابخانه مرجع این کانون را برای مطالعه و خواندن به نوجوانان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در فصل تابستان امسال توصیه کرد.

نجوا آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم یک کتابخانه تخصصی در حوزه ادبیات کودک است که نزدیک به ۱۴ سال فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، فعالیت خرداد و تیر ۱۴۰۳ خود را به معرفی کتاب‌های جالب و جذاب برای نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» (دوره اول و دوم متوسطه) اختصاص داده و عنوان «کتاب‌های داغ» را برای پر کردن اوقات فراغت و ارتقا فرهنگ مطالعه این گروه سنی در فصل تابستان این جزیره برگزیده است.

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم توضیح داد: برنامه‌های تابستانی این کانون در حوزه کتابخوانی با معرفی ۱۰ جلد کتاب‌های فارسی مانند «شکارچی کوسه کر» نوشته‌ اکبر عبدی، «مثل هیچ کس» نوشته سپیده خلیلی، «دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، «دلقک» نوشته هدی حدادی، «پریانه‌های لیاسندماریس» نوشته طاهره ایبد، «گردان قاطرچی ها» نوشته داوود امیریان، «کرمی که هیولا شد» نوشته جعفر توزنده جانی، «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشید خانیان، «باغ کیانوش» نوشته علی اصغر عزتی پاک و «کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج» نوشته سیامک گلشیری تدارک دیده شده است.

آزاد اضافه کرد: در این کتابخانه تخصصی همچنین کتاب های غیر فارسی همچون مجموعه سه جلدی «سیاه دل، طلسم سیاه دل و مرگ سیاه دل» نوشته کورنلیا فونکه با ترجمه شقایق قندهاری، «لک لک ها بر بام» نوشته میندرت دویونگ با ترجمه باهره انور، «بچه های راه آهن» نوشته ا. نسبیت با ترجمه پری منصوری، «مجموعه آقای گام» نوشته اندی استنتون با ترجمه رضی هیرمندی، «وقتی به من می رسی» نوشته ریکا استید با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی، «خواهران غریب» نوشته اریش کستنر با ترجمه علی پاک بین، «قصه آنجلینو براون» نوشته دیوید آلوند با ترجمه شهلا انتظاریان، «چگونه پدر خود را نجات دهیم» نوشته نایجل بینز با ترجمه فریبا چاوشی، از ناشران مختلف برای مطالعه به علاقمندان به امانت داده می شود.

وی گفت: این تعداد اثر بر اساس موضوع‌های جذاب آنها، تجربه کارشناسان کانون پرورش فکری استان هرمزگان و جزیره قشم و نظرسنجی های شفاهی انجام شده از سوی نویسندگان، هنرمندان و مترجمان مراجعه کننده به این کتابخانه انتخاب شده است.

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم اعلام کرد: کتابخانه مرجع این کانون هر ماه مجموعه ای از منابع کتابخانه ای خود را به صورت ویژه و با موضوع های مختلف معرفی و در معرض دید علاقمندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان در جزیره قشم نگین خلیج فارس قرار می دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۳ کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره قشم هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha