۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85504365
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای موثر «بیمه فراگیر خانواده ایرانی»، طرحی ماندگار در قم

قم- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که بیمه فراگیر خانواده ایرانی یادگار ماندگار دولت شهید جمهور در استان است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در مجموع بیش از ۲۳ هزار قرارداد بیمه‌ای جدید منعقد شده که افزایش سطح پوشش بیمه‌ای و تقویت منابع سازمان تامین اجتماعی را در قم به دنبال داشته است.

بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله خانم‌های خانه دار، دانشجویان را شامل می‌شود. هدف از نام گذاری این طرح این است که نشان دهد، خانواده‌ها بیشتر از همه می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند

سید علی موسوی‌مدنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح عملکرد دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در حوزه بیمه‌ای تامین اجتماعی در قم، افزود: پوشش ۵۸ درصدی بیمه‌ تامین اجتماعی در جمعیت یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفری امروز استان قم در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب فقط ۱۶ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری آن مقطع تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی بودند.

وی تصریح کرد: این دستاورد بسیار بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه تامین اجتماعی در استان قم است که عموما در هیاهوی بوق‌های رسانه‌ای معاند، مورد غفلت قرار می‌گیرد.

موسوی مدنی با بیان این‌که با طراحی و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در سال ۱۴۰۰ به‌صورت تقریبی حدود چهار هزار بیمه‌شده جدید در چارچوب بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به جمع افراد تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان قم اضافه شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز رقم جذب بیمه شده جدید به هشت هزار و ۵۰۰ هزار نفر رسید و تا پایان سال گذشته حدود ۱۱ هزار نفر جذب شده اند.

وی ادامه داد: توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی در میان قشرهای مختلف مردم و شناسایی بیمه شده‌های جدید علاوه بر گسترش چتر حمایتی تامین‌ اجتماعی، سبب تقویت منابع سازمان و کاهش بخشی از چالش ناترازی منابع و مصارف در این صندوق بازنشستگی شده است که می‌توان از آن به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای این دولت یاد کرد.

پوشش بیمه توافقی برای هفت گروه جدید

مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر این‌که در دولت سیزدهم هفت گروه جدید از قشرهای فاقد پوشش بیمه‌ای در قالب بیمه توافقی تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند، گفت: در بیش از چهار دهه گذشته، با توجه به فعالیت‌ها و اقدام های گسترده در این حوزه، شاهد توسعه کمی و کیفی در پوشش بیمه‌ای و خدمات به بیمه‌شدگان بوده‌ایم.

وی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی اکنون حدود ۵۸ درصد از پوشش بیمه‌های اجتماعی در استان قم را محقق کرده است، در دولت مردمی سیزدهم نیز موضوع افزایش پوشش بیمه‌ای با جدیت دنبال شده و در حدود ۲ سال و نیم اخیر رشد و توسعه کمی و کیفی پوشش بیمه‌ای با هدف شناسایی افراد و گروه‌های فاقد بیمه و طراحی و تدوین برنامه‌ها و انواع قالب‌های بیمه‌ای جدید برای جذب افراد موصوف به‌عنوان یکی از برنامه‌های تحولی اصلی این سازمان دنبال شده است.

وی گفت: در دهه‌های اخیر با وجود توسعه چتر بیمه‌ای به آحاد جامعه، همچنان بخش‌هایی از جامعه فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند که باید این افراد شناسایی شده و با کمک دولت و همراهی سازمان تامین‌اجتماعی تحت پوشش قرار گیرند؛ اداره کل تامین اجتماعی حدود ۵۸ درصد پوشش بیمه‌ای جامعه و ارائه خدمات به بالغ بر ۶۵ هزار نفر مستمری‌بگیر و ۸۴۲ هزار بیمه‌شده را در استان قم برعهده دارد.

اقدام مهم تامین اجتماعی در اجرای قانون جوانی جمعیت

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که در اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه بیمه‌ای تامین اجتماعی قم نیز در سال‌های اخیر شاهد افزایش پرداختی کمک‌هزینه بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه بوده‌ایم، تصریح کرد: در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا سال گذشته بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در استان قم پرداخت و این امکان نیز فراهم شده است که بیمه‌شده‌ها در مرخصی زایمان، به‌طور ماهانه کمک‌هزینه یادشده را دریافت کنند.

پرداخت ۳۱۱ میلیاد تومان در حوزه بیمه بیکاری

موسوی مدنی با بیان این‌که در کنار رشد تعداد بیمه‌شده‌ها، ارتقای کیفیت ارائه خدمات به جامعه بیمه‌شده‌ها نیز همواره در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار داشته است، گفت: در زمینه ارائه حمایت‌های قانونی در حوزه بیمه بیکاری در سه سال گذشته حدود ۳۱۱ میلیاد تومان پرداخت شده که معادل هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداختی در این حوزه در هر ماه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha