فعالان اقتصادی دِین خود را برای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید اصفهان ادا کنند

اصفهان- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فعالان اقتصادی، دِین خود را برای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان در قالب حمایت مالی و ساخت محصولات فرهنگی ادا کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در نشست تخصصی آشنایی و بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی و تسهیلات حمایتی برای پشتیبانی از برگزاری کنگره ملی شهدای استان اصفهان افزود: مهمترین رویداد فرهنگی امسال اصفهان برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان است که انتظار داریم فعالان بخش خصوصی و اقتصادی، تعهد خود را در این زمینه ادا کنند.

وی ادامه داد: قدم برداشتن در راه شهدا با هیچ کار دیگری قابل‌ قیاس نیست و هر کس باید بصورت دلخواه و با تمام وجودش برای شهدا هزینه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: وقتی نامی از شهدا و کار برای شهید به میان می‌آید، انتظار داریم افراد با ملاحظات منافع اقتصادی و استفاده از تسهیلات مالیاتی در این زمینه مساعدت نکنند؛ بلکه بصورت دلخواه و برای حفظ و انتقال یاد شهدا، برای چنین کارهایی هزینه کنند.

وی تأکید کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، در حالی‌ که هدف برخی به فراموشی سپردن رشادت‌ جوانان شهید و گمنام این مملکت است.

جان‌نثاری گفت: نباید نسل جدید و جوانان این کشور فرهنگ شهادت را به فراموشی بسپارند و در این مسیر برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری کنگره کمک بسیار زیادی به این موضوع می‌کند.

وی تأکید کرد: باید به فرزندان و نسل آینده خود قدرشناسی را بیاموزیم تا بدانند امنیت امروز ما مرهون ایثار و رشادت چه کسانی است.

برای تجدید بیعت با شهدا پای صندوق‌های رأی حاضر شویم

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این نشست گفت: کشور مشکلات زیادی دارد و هیچکدام از ما منکر مسائل اقتصادی نیستیم؛ اما باید دست‌ بدست هم بدهیم و امروز با مشارکت بالای پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

سردار مجتبی فدا ادامه داد: حدود ۴۵ سال است که دشمن تمام راهبردهای خود را در قالب انواع تحریم‌ها بکار بسته است تا هیبت جمهوری اسلامی را در هم بشکند؛ اما خون جوانان تاکنون انقلاب ما را نگهداشته است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(ع) با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور اضافه کرد: بیش از ۵۰ هیات خارجی و مقامات بلندپایه از کشورهای مخحتلف برای عرض تسلیت به ایران آمدند و این اتفاق دلیلی جز موقعیت کشورمان در منطقه و عمل به و عهده صادق و قدرتمندی نظام اسلامی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در هر کجای دنیا از جمله عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه مردم علیه اسرائیل یا ظلم بپا خیزند، منشأ آن را ایران می‌دانند در حالی‌ که آنها این ظرفیت را در کشور خود بومی‌سازی کرده‌اند.

سردار فدا گفت: دشمنان بر همین اساس برای صدور انقلاب اسلامی در جهان و موفقیت این مکتب دست به هر جنایتی می‌زنند و آخرین مورد آن هم شهادت سردار شهید زاهدی بود.

وی با بیان‌اینکه اکنون رژیم صهیونیستی در باتلاق فرورفته است، افزود: ایم رژیم برگ برنده خود را در آسیب‌زدن و جنایت آفرینی می‌بیند؛ اما «وعده صادق» و جبران جنایت آن ثابت کرد که قدرت نظامی ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(ع) اصفهان بیان کرد: بی‌سبب نبود که رژیم صهیونیستی بطور غیرمستقیم نمایندگانی از سفیران سایر کشورها را برای مذاکره با ایران می‌فرستاد تا مبادا حمله نظامی بسوی این رژیم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی تمام پدافندهای خود را پس از شهادت سردار زاهدی فعال و اقدام به تهدید کرد؛ اما قدرت نظامی ایران و زدن چندین موشک از اصفهان و گذشتن از آسمان چندین کشور عربی و رسیدن به هدف، به کشورمان عزت بخشید.

سردار فدا گفت: چنانچه ایران به یک نقطه‌ای از اسرائیل حمله می‌کرد تمام موجودیت آن زیر سوؤال می‌رفت و رئیس موساد را بر آن داشت تا دست به دامان مقامات ایرانی برای کاهش میزان آسیب‌های این رژیم در عملیات انتقام ایرانیان شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ شهید استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهدای اصفهان در دوران جنگ تحمیلی رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند اما بسیاری از مردم ما از آنها بی‌اطلاع‌ هستند و در این زمینه ما نیازمند حمایت مالی برای ساخت فیلم مستند از شهدا هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ساخت انواع محصولات فرهنگی از فیلم گرفته تا کتاب و انواع محصولات فرهنگی در حفظ یاد و خاطره شهدا بسیار مؤثر است و تلاش این کنگره نیز نشان دادن بخش کوچکی از این حماسه‌هاست.

کنگره ۲۴ شهید استان همزمان با هفته دفاع مقدس در ابتدای مهر ماه جاری در استان اصفهان برگزاری می‌شود.

این کنگره برای نخستین بار در سال ۱۳۷۵ برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha