۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85504446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادگستری اصفهان با هرگونه تخریب محیط زیست برخورد می‌کند

اصفهان – ایرنا – رئیس کل دادگستری اصفهان هشدار داد: دستگاه قضایی با هرگونه سوء‌استفاده یا اقدامی که موجب تخریب یا آسیب رساندن به منابع طبیعی و محیط زیست شود، برخورد قاطع می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری اصفهان افزود: مساله محیط زیست بدلیل تاثیر مستقیمی که بر سلامت جسم و روح مردم دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رفع مشکلات این حوزه، جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی با اشاره بدلایل ضعف در اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی گفت: قوانین و مقررات بسیاری در حوزه حفاظت از محیط زیست وجود دارد که در پاره‌ای موارد، تعارض‌هایی نیز در آنها مشاهده می شود.

رئیس کل دادگستری اصهان افزود: همچنین سوء استفاده‌ برخی افراد در حوزه صنعت و معدن و نبود آمایش سرزمینی دقیق در مسائل زیست محیطی، باعث بروز مشکلات در این حوزه شده است.

وی تاکید کرد: مصوباتی که با ضمانت اجرای محکم در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به تصویب می‌رسد می‌تواند در موضوع رفع مشکلات محیط زیستی کارساز باشد.

حجت‌الاسلام‌ جعفری، راهکار حل مشکلات محیط زیستی را تبدیل مسائل زیست محیطی به یک گفتمان اصلی در نظام اسلامی با مشارکت جدی و موثر نهادهای مردمی و حاکمیتی و فعالان محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، افزون بر ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان از دامنه‌های زاگرس تا بیابان‌ها و مناطق کویری تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha