کرملین: از دعوت رسانه‌های کشورهای غیردوست برای دیدار با پوتین پشیمان نیستیم

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) با اشاره به برگزاری نشست رؤسای برخی خبرگزاری‌های جهان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور در حاشیه اجلاس سن‌پترزبورگ گفت: از دعوت رسانه‌های کشورهای غیردوست برای دیدار با پوتین پشیمان نیستیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف این سخنان را در واکنش به برخی افراد مطرح کرد که معتقد هستند نباید با نمایندگان رسانه‌های کشورهای غیردوست گفت و گو می‌شد، چرا که آنها می‌توانند آنچه را که در این نشست شنیدند را تحریف کنند.
سخنگوی کرملین تأکید کرد: با این دیدگاه موافق نیستیم.
پسکوف پیش از برگزاری نشست رؤسای خبرگزاری‌های جهان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که نمایندگانی از کشورهای دوست و غیردوست به این نشست دعوت شده‌اند.

کرملین: از دعوت رسانه‌های کشورهای غیردوست برای دیدار با پوتین پشیمان نیستیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، شامگاه چهارشنبه ( ۱۶ خرداد ۱۴۰۳) در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ با رؤسای برخی خبرگزاری‌های جهان دیدار و با آنها درباره مسائل روز منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.
علی نادری مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیگر مدیران رسانه‌های حاضر در این نشست نیز به طرح مباحث و پرسش‌های مورد نظر خود پرداختند.
پوتین در این نشست برای هشتمین بار طی سالیان گذشته با رؤسای خبرگزاری‌های جهان در حاشیه مجمع بین‌المللی سن‌پترزبورگ دیدار کرد. این نشست را خبرگزاری تاس برگزار کرد.
رئیس‌جمهوری روسیه در آن نشست ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها، مطالب خود را عینی و درست گزارش کنند و هدف آنها حل بحران های جهانی و نه تشدید بی پایان این بحران ها باشد.
پوتین در این نشست از رؤسای خبرگزاری‌ها به خاطر حضور در روسیه و علاقه مندی پیگیری روابط این کشور با سایر کشورها در شرایط دشوار بین‌المللی قدردانی کرد.
بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ ۱۶ تا ۱۹ خردادماه ماه جاری با حضور هیأت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها برگزار شد و این شهر روسیه در این مدت میزبان مقامات و صاحب‌نظران مختلف از کشورهای مختلف جهان بود.
مجمع عمومی این اجلاس شامگاه جمعه ۱۸ خردادماه با حضور و سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و همراهی رؤسای جمهوری بولیوی و زیمبابوه برگزار شد. در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی ، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه ، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان برپا و نشست‌ها و مذاکراتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای شرکت کننده از جمله با موضوع کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب انجام شد. نشست وزیران حمل و نقل گروه بریکس از دیگر رویدادهای جنبی این اجلاس بین‌المللی بود. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین

نتایج انتخابات پارلمان اروپا
سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز اظهار داشت:‌ روسیه از نزدیک، موازنه قوا در پارلمان اروپا را زیر نظر دارد و نتایج انتخابات این پارلمان نیازمند تجزیه و تحلیل دارد.
وی افزود: با وجود اینکه طرفداران حزب مردم اروپا، رهبری خود را حفظ کرده‌اند اما به مرور زمان احزاب دست راستی پا جای پای آنها خواهند گذاشت.

تصمیم مکرون، موضوع داخلی فرانسه است
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی گفت: مسکو تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اعلام و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پس از انتخابات پارلمان اروپا را موضوع داخلی این کشور می داند.
پسکوف اظهار داشت: این موضوع در رویه های سیاسی جمهوری فرانسه مسأله جدیدی نیست. رؤسای جمهوری این کشور قبل از مکرون نیز نیز بارها چنین اقدامی را انجام داده اند. البته روسیه به دقت این موضوع را با در نظر گرفتن نگرش بسیار غیر دوستانه و حتی خصمانه رهبری فرانسه نسبت به روسیه رصد خواهیم کرد. 

به گزارش منابع خبری، انتخابات پارلمان اروپا برای دوره زمانی سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ از ششم تا نهم ژوئن در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شد.
نتایج اولیه و نظرسنجی‌ها پس از انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد که احزاب جناح راست، لیبرال و سبزها همچنان بیشترین کرسی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند اما جریان‌های راست افراطی توانسته‌اند جایگاه خود را مستحکم‌تر کنند.
 در رقابت بر سر ۷۲۰ کرسی پارلمان اروپا احزاب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان با ناکامی مواجه شدند و شماری از کرسی‌های خود را از دست دادند.
مکرون در واکنش به شکست حزبش (حزب رنسانس) در این انتخابات و پیروزی حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه، پارلمان کشورش را منحل و برگزاری انتخابات جدید را اعلام کرد. آخرین باری که مجلس سفلی این کشور توسط ژاک شیراک رئیس جمهور وقت منحل شد در سال ۱۹۹۷ بود.
حزب سوسیال دموکرات شولتس نیز به دلیل کسب نتایج ضعیف در مقابل حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» شب سختی را سپری کرد.

سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام
سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به پرسش دیگری گفت:  درباره سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha