درآمد حاصل از مولدسازی در خراسان رضوی برای تکمیل طرحها هزینه می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان ضوی گفت: درآمد حاصل از اجرای مولدسازی در استان که معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است برای تکمیل طرحهای استانی هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید حامد حسینی دوشنبه در نشست خبری با عنوان " تبیین خدمات و دستاوردهای اقتصادی و مالی دولت در دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خراسان رضوی، افزود: املاک شناسایی شده در استان در قالب طرح مولدسازی به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شناسایی شده است ضمن اینکه ۲۸۰ هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل طرحهای استانی و رفع کمبود سرانه‌های خدمات و زیر ساختها در استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ طرح نیمه تمام استانی دارای اولویت در خراسان رضوی شناسایی شده است، تاکید کرد: تا کنون هیچ تصمیمی مبنی بر هزینه کرد درآمد حاصل از مولد سازی برای تکمیل طرحهای ملی در استان انجام نشده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با اشاره به خدمات متعدد دولت در طول سه سال گذشته در حوزه فعالیت این اداره کل گفت: در یکسال گذشته هزار و ۳۳۰ گزارش مرتبط با مطالبات از دولت، پرداخت حقوق به ۲۳ دستگاه استانی و ۱۰ هزار و ۲۰۰ کارمند، رسیدگی به ۲ هزار و ۷۵۰ قرار داد به ارزش ۴۵۰ هزار میلیارد ریال رسیدگی شده است و ۲ هزارو ۸۹۰ فقره حساب غیر بانک مرکزی در استان مسدود شده است.

وی بیان کرد: همچنین در یکسال گذشته ۶۴ هزار و ۸۰۰ ملک دولتی در سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی (سادا) ثبت شده است و در سال گذشته برای ۷۴ ملک نیز سند گرفته شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۷۴۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب و جلب شده است، افزود: در قالب تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ حدود۱۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال پرداخت برای کمک به رونق تولید در استان در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود:موارد مربوطه در سال ۱۴۰۱ نیز تا کنون هشت هزار میلیارد ریال پرداخت شده که پیش بینی شده تا شهریور ماه امسال تداوم و به ۱۵ هزار میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه در درگاه ملی مجوزها که بسیار مورد توجه بوده است، تاکنون ۱۴۹ هزار درخواست صدور مجوز ثبت شده است،افزود: در سال گذشته ۶۰ درصد این شمار مجوز دریافت کردند.

رشد عوارض پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای خراسان رضوی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم عوارض پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای استان ۳۱۹ درصد رشد داشته است.

رضا مریدی نیز در این نشست خبری در مقایسه ۳۳ ماه عملکرد دولت سبزدهم با مدت مشابه دولت دوازدهم در خراسان رضوی افزود: در مدت مشابه دولت دوازدهم ۱۴۰ هزار میلیارد ریال وصولی مالیات ثبت شده است درحالی که در ۳۳ ماه خدمت دولت سیزدهم این میزان وصول با ۲۲۶ درصد رشد به حدود ۴۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: پرداخت عوارض به شهرداریها و دهیاریها در دولت دوازدهم ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و در دولت سیزدهم ۱۰۶ هزار میلیارد ریال با ۳۱۹ درصد افزایش ثبت شده است.
مریدی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال استرداد وجوه به مردم انجام شده است که نسبت به سال قبل از آن ۴۱ درصد رشد دارد.

وی افزود: در دو ماه گذشته از سال جاری سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال استرداد انجام شده است که این میزان در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که رشد ۵۳۱ درصدی را نشان می دهد.

رشد صادرات خراسان رضوی در سال گذشته
ناظر گمرکات خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از استان به کشورهای دیگر صادر شده است، گفت: از نظر وزن صادرات کالا ۳۱ درصد و از نظر ارزش صادرات کالا در استان در یکسال گذشته ۱۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن ثبت شده است.

جواد جعفری در خصوص میزان واردات استان در سال گذشته نیز گفت: در این مدت زمانی ۲۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار وارد استان شده است که از نظر وزن هفت درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد رشد دارد.
وی بیان کرد: در زمینه ترانزیت کالا نیز سه میلیون و ۴۴۰ هزار تن ترانزیت کالا از گمرکات استان ثبت شده که رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می دهد.
جعفری بیان کرد: از جمله اقدامات خوب سال گذشته که برای کمک به صادرات استان انجام شد، توسعه گمرک ایستگاه ریلی شهید مطهری بود که قبلا یک سکوی بارگیری بیشتر نداشت اما اکنون میزان صادرات خوبی از این ایستگاه با تدابیر اندیشیده شده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۳۴ انبار عمومی و اختصاصی گمرک در استان داشته ایم، گفت: از ابتدای امسال ۱۰ انبار اختصاصی به ظرفیت استان اضافه شده است که کمک به مدیریت اقتصادی واحدهای تولیدی دارد.

رشد ۷۷ درصدی جذب منابع بانکی در خراسان رضوی

دبیر جدید شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون میزان منابع موثر جذب شده در بانکهای استان حدود هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است که بالغ بر ۷۷ درصد نسبت به سه سال قبل رشد داشته است، گفت: نسبت مصارف و منابع در ابتدای دولت سیزدهم ۶۶ درصد بوده است که در سال ۱۴۰۲ به ۷۴ درصد رسیده است.

حمید صفایی نیکو افزود: حجم تسهیلات پرداختی از ابتدای دولت سیزدهم تا الان چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در استان ثبت شدهاست.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای دولت کنونی حدود ۲۸۰ هزار میلیارد ریال و میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری ۷۷ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: در این مدت تعداد وام ازدواج پرداختی در استان ۱۷۲ هزار فقره و تسهیلات پرداختی فرزند آوری نیز ۱۳۷ هزار فقره ثبت شده است.

صفایی نیکو حجم تسهلات پرداختی پارسال در استان توسط بانکها را هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان پرداخت وام ازدواج در سال گذشته ۱۴۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت تسهبلات فرزند آوری در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج در یکسال اخیر ۶۴ هزار فقره و تسهیلات فرزند آوری ۷۶ هزار فقره است.

وی گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی در استان سهم بخش کشاوری ۸.۹ درصد، صنعت و معدن ۲۸.۳ درصد، مسکن هفت درصد، خدمات و گردشگری ۳۲.۵ درصد، تسهیلات قرض الحسنه ۱۸.۸ درصد و بقیه به سایر موارد تخصیص یافته است.

رشد ۴۹۰ درصدی فروش اموال تملیکی در خراسان رضوی

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: فروش اموال منقول و غیرمنقول تملیکی این استان در سال گذشته ۴۹۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

هادی ذاکری افزود: تعهد فروش امول تملیکی برای خراسان رضوی در سال گذشته ۸۸۰ میلیارد ریال بوده است که این مبلغ به هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: میزان فروش امول تملیکی خراسان رضوی نسبت به تعهد این استان، ۲۳۰ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۴۹۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی بیان کرد: این استان در سال ۱۴۰۱ رتبه شانزدهم کشور در زمینه فروش اموال تملیکی را داشت که با تلاشهای انجام شده درسال ۱۴۰۲ به رتبه دوازدهم ارتقا پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha