طلسم برگزاری انتخابات انجمن‌های هنری خراسان رضوی شکسته شد

مشهد-ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زمینه برگزاری انتخابات انجمن‌های هنری استان بعد از گذشت چند سال اکنون فراهم شده است که پس از انتخاب اعضای هیات مدیره جدید، انجمن‌ها در قالب موسسات هنری چند منظوره تغییر ساختار داده و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

جلیل سروری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در گام نخست فرآیند انتخاب اعضای هیات مدیره انجمن‌های هنری توسط موسسان آنها برگزار شده و بعد از تشکیل هیات مدیره و انتخاب رییس آن، در گام دوم هر انجمن در قالب یک موسسه هنری یا فرهنگی چند منظوره ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: بزودی فراخوان برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی منتشر و تا پایان خردادماه انتخابات آنها برگزار می‌شود، سپس برپایی انتخابات انجمن موسیقی و انجمن آموزشگاه های آزاد هنری استان را خواهیم داشت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار است که انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود و بدین منظور نشستی پیرامون تبیین فرآیند اجرای کار از تشکیل هیات موسس تا انجام مراحل ثبت موسسه هنری چندمنظوره با حضور دست اندرکاران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

انجمن های هنری خراسان رضوی در بلاتکلیفی تشکیلات

طلسم برگزاری انتخابات انجمن‌های هنری خراسان رضوی شکسته شد

ثبت نام ۷۰ نفر در نخستین دوره از مسابقات المپیاد ملی آموزش هنر

سروری اظهار کرد: مهمترین رویداد آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳، برگزاری مسابقه هنری بین آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در قالب نخستین المپیاد ملی آموزش هنر است که در ۲ مرحله شامل رقابت‌های بین آموزشگاه‌های آزاد هنری و رقابت بین هنرستان‌های هنرهای زیبا برگزار می‌شود.

وی افزود: شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف المپیاد هنر است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بخش نخست المپیاد ملی هنر در سطح آموزشگاه‌های آزاد هنری کشور در سه مرحله آموزشگاهی، استانی و کشوری بدون حد نصاب سنی برگزار می‌شود، اما بخش دوم المپیاد ملی هنر فاقد مرحله استانی بوده و متقاضیان (هنرجویان دانش‌آموز) به صورت مستقیم در مرحله کشوری این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در نخستین المپیاد ملی هنر در سه شاخه نقاشی (طراحی، گرافیک و نقاشی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق)، تئاتر (صحنه‌ای)، موسیقی (ایرانی و جهانی) به رقابت خواهند پرداخت، موضوعات این المپیاد نیز تحت شعار محوری "یکصدا ایران" مبتنی بر هویت و سبک ایرانی - اسلامی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، همبستگی ملی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سروری اضافه کرد: تاکنون ۷۰ متقاضی برای شرکت در مرحله استانی نخستین المپیاد ملی هنر در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند،مهلت ثبت نام پایان نیافته و بازه زمانی برای این منظور در نظر گرفته شده است، در سالهای آینده تلاش خواهد شد که مرحله استانی المپیاد هنر بعد از امتحانات دانش‌آموزان و قبل از شروع ترم تابستانی آنان برگزار شود.

وی گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت، آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هر رشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ۲۸۹ آموزشگاه آزاد هنری استان خراسان رضوی به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنرهای سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی و همچنین ۲ هنرستان هنرهای زیبا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha