گروه‌های هنرهای نمایشی فارس حمایت مالی می‌شوند؛ هنرمندان ثبت نام کنند

شیراز - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام فراخوان حمایت انجمن هنرهای نمایشی از گروه‌های نمایشی فعال، از گروره‌های نمایشی سراسر فارس دعوت کرد تا ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رسول موسوی نژادیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: انجمن هنرهای نمایشی فارس با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره‌کل و انجمن هنرهای نمایشی کشور از گروه‌های نمایشی فعال حمایت مالی می‌کند.

وی افزود: هدف از این حمایت، تقویت گروه‌های نمایشی فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در همه شهرستان‌های فارس با تولید آثار جدید نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای است و این حمایت‌ها از مراحل طرح تا تولید و اجرای عمومی را شامل می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: با هدف عدالت در تخصیص منابع مالی حمایتی، هر کارگردان یا نویسنده می تواند آثار مختلفی را ارسال کند اما تنها از یک اثر او حمایت می‌شود و تولیدات نمایشی تایید شده در قالب تفاهم نامه‌ای بین کارگردان و انجمن هنرهای نمایشی فارس مورد حمایت قرار می‌گیرند.

موسوی نژادیان عنوان کرد: براساس طرح قرارگاه شهید آوینی، ضرورت افزایش جمعیت و تقبیح سقط جنین، خدمات و پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، نقش مقاومت در مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی، افشای فتنه ۱۴۰۱، فلسطین و غزه، ارزش‌های دفاع مقدس (با محوریت شهدای استان فارس) و شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) با بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخی، دینی، فرهنگی و آداب و سنت های منطقه ای و بومی، از اولویت‌های موضوعی این این حمایت مالی است.

او اضافه کرد: در هر ۲ بخش خیابانی و صحنه‌ای، اولویت با تولیدات حوزه دفاع مقدس با محوریت شهدای فارس و تولیدات سال ۱۴۰۳ است.

موسوی نژادیان اعلام کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان از پنج نمایش خیابانی برای هر گروه ۲۰۰ میلیون ریال و پنج اجرای عمومی نمایشی تا ۴۰۰ میلیون ریال حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت ویژه مالی از دو تا سه اثر نمایشی که با حفظ اولویت های نمایشی طرح شهید آوینی از شاخصه های خاص اجرایی نیز استفاده کرده باشند تحت عنوان نمایش های فاخر توسط کارگروه تخصصی اداره کل (مشروط به اجرای عمومی) علاوه بر حمایت های فوق الذکر تخصیص خواهد گرفت.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از گروه های نمایشی سراسر استان خواست تا براساس اولویت‌های موضوعی و بر اساس زمانبندی فراخوان شده تا ۲۵ خردادماه به کارشناس تئاتر این اداره کل مراجعه کنند.

وی توضیح داد: آثار ارائه شده، از سوی شورایی متشکل از نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی و کارشناسان مجرب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بررسی و انتخاب می‌شوند.

گروه‌های هنرهای نمایشی فارس حمایت مالی می‌شوند؛ هنرمندان ثبت نام کنند

موسوی نژادیان درباره شرایط دریافت این حمایت، گفت: این آثار نباید پیش از این از سوی هیچ گروهی اجرا شده باشد و با اینکه تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی امکانپذیر است اما ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش قرار دارد.

او با بیان اینکه ارائه مجوز کتبی نویسنده و ایده‌پرداز از سوی کارگردان و گروه متقاضی ضروری است، عنوان کرد: متقاضیان دریافت این حمایت باید با ارسال فرم تقاضا به همراه سه نسخه از طرح خیابانی در بخش خیابانی و متن نمایشنامه در بخش صحنه‌ای به همراه مجوز نویسنده ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha