۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85504528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی گرد و غبار و رگبار پراکنده باران در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: حاکمیت شرایط ناپایدار همراه با رگبار پراکنده باران و گرد و غبار پدیده غالب استان طی روزهای آینده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز دوشنبه بیان کرد: با حاکمیت شرایط ناپایدار از اوایل ظهر دوشنبه تا غروب سه شنبه، رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید تا شدید در اغلب نقاط استان قابل انتظار است.

وی ادامه داد: رگبار پراکنده باران، رعد و برق، احتمال صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید (تندبادهای لحظه ای) و خیزش گرد و خاک از مخاطرات این پدیده می باشد.

وی با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده باران در نقاطی از شمال و شرق استان انتظار می رود افزود: لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کاهش میدان دید افقی، سقوط اشیا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه های سبک و شکسته شدن درختان از اثرات این پدیده است.

مرادپور بر لزوم احتیاط در تردد به ویژه برای مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و جمع آوری و محافظت از محصولات زراعی و باغی در صورت بروز گرد و خاک تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha