گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با السیسی درباره نوار غزه

تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز (دوشنبه) میزبان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه او بود.

در این دیدار که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز حضور داشت، آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا بررسی شد و دو طرف درباره تشدید تلاش‌ها در مرحله آتی توافق کردند.

السیسی و بلینکن همچنین تلاش‌های مصر برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه را بررسی کردند. السیسی در این خصوص بر اهمیت تشریک مساعی بین‌المللی برای رفع موانع بر سر راه ارسال این کمک‌ها و ضرورت پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه، ممانعت از گسترش درگیری‌ها و قدم برداشتن در مسیر دستیابی به توافقی برای اجرای راه‌حل دو دولتی تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز از تلاش‌های مصر در زمینه‌های سیاسی و بشردوستانه قدردانی و بر علاقه‌مندی خود برای تداوم این تلاش‌ها و هماهنگی مشترک دو کشور با هدف احیای صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف در این دیدار بر استحکام شراکت راهبردی مصر و آمریکا و تمایل دو کشور به ادامه هماهنگی مشترک در زمینه‌ها و موضوعات مختلف تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، سفر بلینکن به قاهره و گفت‌وگو با السیسی درباره تحولات غزه در حالی است که با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha