۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85504760
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی اراضی طبیعی ایوان مهار شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۲
کد خبر: 85504760
آتش سوزی اراضی طبیعی ایوان مهار شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: آتش سوزی که همزمان در چندین منطقه طبیعی شهرستان ایوان رخ داده بود مهار شد.

یاسم خان محمدیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی ها در مناطق شیره پناه، کوشک، میان، گَردَل، میوانه، سرخ گیری و دِرِگ به علت صاعقه و رعد و برق رخ داده بود.

وی افزود: برخی از مناطق طبیعی شهرستان ایوان چون کوشک با گیلان غرب مشترک بود که همزمان از هر ۲ سمت ایوان و گیلان غرب دچار آتش سوزی شده بود.

خان محمدیان اضافه کرد: شیب بسیار تند، وزش باد شدید، کوهستانی و سخت مسیر بودن مناطق باعث شد که مهار این آتش سوزی ها با کندی و سختی پیش برود.

وی ادامه داد: در مهار این آتش سوزی ها نیروهای مردمی، انجمن های مردم نهاد و دستگاه های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی مشارکت داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یاداور شد: علاوه بر تلاش نیروهای حاضر در این مناطق، بارش شدید باران بهاری در غروب امروز نیز در خاموشی آتش نقش بسزایی داشت.

وی بیان کرد: با مهار آتش روند بررسی برآورد میزان خسارت و وسعت اراضی آسیب دیده این مناطق آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ فقره آتش سوزی در اراضی ملی استان ثبت شده است.

سال گذشته ۹ فقره آتش‌سوزی در اراضی ملی استان وقوع یافت و چندی قبل دادستان استان ایلام نسبت به آتش زدن «پس چرا» مزارع هشدار داده بود.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان‌ ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha