مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تهران در سال گذشته ۵۵ درصد بود

تهران - ایرنا - مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: دولت سیزدهم در استان تهران ۲۳۰ فضای آموزشی ساخته است که از تعداد ۱۱۱ مدرسه در سال گذشته به دانش آموزان تحویل داده شد و ۵۵ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیران بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، عباس زارع روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران اظهار کرد: خیرین نیک اندیش ایران پنجره امید را به قلب کودکان با هزار امید گشوده‌اند.

وی افزود: خیرین فرشتگان و سفیران عرصه تعلیم و تربیت هستند که نیازهای کودکان را در اولویت قرار داده و با خدا معامله کرده‌اند. آنها آجر به آجر در مسیر خیر برداشته‌اند که در حکم باقیات و صالحات است و هیچکس نمی‌تواند این لطف را جبران کند، خیرین در فرآیند جهش تولید الگو هستند.

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه ۲۳۰ فضای آموزشی در دولت سیزدهم در استان تهران ساخته شده است، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان تهران از ۳.۸ متر مربع به ۴.۷۴ متر مربع رسیده است اما اکنون ۲۲ منطقه استان یعنی ۵ منطقه در شهر تهران و ۱۷ منطقه در شهرستان‌های استان سرانه پایین‌تر از ۴ متر مربع دارند که نیازمند کمک خیرین بزرگوار هستیم.

زارع ادامه داد: در مجموع به ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه برای رسیدن به سرانه متوسط ۴.۷۴ متر مربع نیاز داریم.

وی عنوان کرد: همچنین ۸ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی هستند و برای حل این مشکل به ۵۵۰ مدرسه ۱۵ کلاسه نیاز است.

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان تهران یادآورشد: ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند یعنی در مجموع ۲۲.۸ درصد کلاس‌های موجود نیازمند مقاوم سازی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha