جهانبخش: وقتی قدرت اول فوتبال آسیا هستیم باید امکانات بهتری داشته باشیم

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، گفت: وقتی بحث ملی می‌شود باید اولویت وجود داشته باشد، ما بدون تمرین به یک بازی رسمی مقابل هنگ کنگ رفتیم. قدرت اول آسیا باید امکانات بهتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم بابت زحماتی که داشتند.

وی افزود: وقتی بحث ملی می‌شود باید اولویت وجود داشته باشد، ما بدون تمرین به یک بازی رسمی مقابل هنگ کنگ رفتیم. عدم برنامه‌ریزی و مدیریت، باعث شد ما برای این دیدار خستگی زیادی داشته باشیم، با حمایت کادر فنی و بچه ها توانستیم هنگ کنگ را مغلوب کنیم.

وی ادامه داد: وقتی ایران در چند سال گذشته قدرت اول آسیا بوده باید حداقل امکانات را در اختیار ما قرار دهند، همه تیم ها پروازهای شخصی خودشان را دارند اما متاسفانه ما با شرایط سختی سفر می‌کنیم، قطعا دور بعدی شرایط سخت تر خواهد بود و به حمایت نیاز داریم. شرایط ما خنده دار است.

کاپیتان تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: بازی با ازبکستان قطعا سخت خواهد بود، بازی رفت می‌توانست شرایط بهتر باشد اما متاسفانه با تساوی به پایان رسید. این نسل خوب تیم ملی به حمایت مردم خوب کشورمان نیاز دارد و امیدوارم فردا این اتفاق صورت بگیرد.

جهانبخش در خصوص روند جوانگرایی تیم ملی اظهار داشت: همه کشورها در آسیا پیشرفت خوبی داشتند، این تنها کاری است که در فوتبال ایران انجام نمی‌شود. اصلا در فوتبال پایه استعدادیابی خوبی نداریم. آنقدر که منابع مالی و فساد وارد فوتبال شده که مانع استعدیابی می‌شود و اصلا پیشرفت خوبی در این زمینه نداشتیم.

وی بیان کرد: وقتی در تیم ملی صحبت از جوانگرایی می‌شود باید این موضوع در باشگاه‌ها صورت بگیرد نه در تیم ملی، فوتبال پایه در خیلی از کشورها پیشرفت خوبی داشته اما متاسفانه در ایران چنین نیست.

کاپیتان تیم ملی در خصوص انتقادات از تیم ملی، بیان کرد: بعضی از انتقادها برای بهتر شدن تیم نیست. بیشتر بازیکنان تیم ملی در حال حاضر در فوتبال اروپا حضور دارند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، تیم ملی برای شخص نیست. باید انتقادها طوری باشد که بتواند به تیم ملی کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha