۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85504925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت شیروان خراسان شمالی روی ریل توسعه

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85504925
صنعت شیروان خراسان شمالی روی ریل توسعه

بجنورد-ایرنا- ۹۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی شهرستان شیروان با یکهزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی در حال فعالیت است که تعدادی از واحدها سال های گذشته به دلایل مشکلات مالی از مدار تولید خارج شده بودند ولی با نگاه ویژه دولت سیزدهم مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستانی که در گذشته از صنعتی ترین شهرستان های خراسان محسوب می شد؛ کشاورزی و دامداری رفته رفته از صنعت آن پیشی گرفت و حال که خشکسالی شرایط دامداران را سخت کرده است بار دیگر صنعت در صدد پیدا کردن جایگاه خود است.

این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری متاثر از سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم توانست شهرک های صنعتی را به خوبی تزریق اعتبار کند و مشکلات مالی که دلیل اصلی راکد بودن تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی بود را با حمایت های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات برطرف شد.

رویکرد دولت سیزدهم این است که با ابزارها و مشوق‌هایی، واحدهای راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان ها فراهم شود و در این راستا هشت واحد صنعتی شهرستان در این دولت احیا و مجدد رونق گرفت.

صنعت شیروان خراسان شمالی روی ریل توسعه

۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احیای هشت واحد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در دولت سیزدهم برای واحدهای تولیدی راکد این شهرستان خراسان شمالی پرداخت شد.

عبدالله گلی اظهارکرد: هشت واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان شامل لایه سبحان شرق، آفاق فوم، بارثاوا و غیره در دولت سیزدهم احیاء شد.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به صنایع با جذب سرمایه، تامین اعتبار، مواد اولیه و سایر مشکلات برخی از واحدها بعد از چهار سال رکود به تولید بازگشت و یک واحد تولیدی که توسط بانک تملک شده بود واحد دیگری جایگیزین آن شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان اضافه کرد: تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال بر احیای واحدهای تولیدی راکد با مشارکت مردم و راه اندازی واحدهای جدید بود و اقدامات خوبی انجام و محقق شد.

صنعت شیروان خراسان شمالی روی ریل توسعه

۱۶ پرونده معرفی به بانک

وی ادامه داد:پرونده ۱۶ طرح تولیدی شهرستان از نیمه دوم سال گذشته برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که چهار واحد در حال جذب این تسهیلات هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ سهم شهرستان برای احیاء واحدهای معرفی شده به بانک است که ابتدا باید باید در کارگروه های استان که شامل دستگاه های مختلف است معرفی اولیه و داوری شوند.

گلی افزود: توجیه طرح، مطابقت با اولویت بندی استان، اشتغالزایی و میزان تسهیلات از دیگر مراحل برای نهضت احیاء واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه چهار واحد صنعتی شیروان راکد اند اظهارکرد: برخی از بانک ها در تسریع پرداخت تسهیلات و به موقع همکاری های لازم را با واحدهای تولیدی ندارند و همین موضوع روند کار را کند کرده است.

گلی عنوان کرد: برخی از واحدهای تولیدی شهرستان پس از معرفی به بانک ها به دلیل روند کند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها از ادامه کار منصرف می شوند.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شیروان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی است و در این شهرک ۹۰ واحد صنعتی مستقر و فعال هستند.

کارشناسان بر این باورند که توسعه این استان در گرو استفاده از ظرفیت های اقتصادی همچون رونق صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامپروری است و شهرک های صنعتی زمینه این رونق را فراهم خواهند کرد تا صنایع پایین دستی و تبدیلی در این استان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha