آمادگی مازندران برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ساری-ایرنا- رییس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به فراهم بودن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان گفت که زیرساخت و اقدامات لازم برای این منظور فراهم شده است.

قاسم عزیزاده گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای برگزاری پرشور انتخابات همه فرمانداری ها و بخشداری ها در ۵۹ حوزه اصلی و فرعی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این در تمامی شعب اخذ رای امکانات و شرایط برگزاری انتخابات فراهم شده است.

رییس ستاد انتخابات مازندران تعداد شعب اخذ رای در این استان را سه هزار و ۲۲۹ شعبه اعلام کرد و گفت: اقدامات لازم بواسطه راه اندازی ستادهای استانی و هیات های اجرایی شهرستان در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: با ساز و کارهای اندیشیده شده مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم و تمامی مجموعه های دست اندر کار در این زمینه فعالیت دارند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران، تعداد شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سه هزار و ۲۲۹ شعبه در ۵۹ حوزه انتخابیه است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت، ‌۶۸۶ شعبه سیار، ‌هزار و ۴۵۹ َشعبه شهری و هزار و ۷۷۰ شعبه روستایی است.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان ورود به پاستور از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد تا از همان فردایش تا هفتم تیرماه به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha