۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبر: 85505003
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفت گروه دامپزشکی قشم در عید قربان خدمات رایگان می‌دهند

قشم - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی قشم با اشاره به تشکیل گروه های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان گفت: هفت گروه دامپزشکی در این روز در سطح بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس آماده ارایه خدمات رایگان به قشموندان هستند.

محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گروه ها شامل؛ یک اکیپ ثابت و ۶ اکیپ سیار است و کارشناسان دامپزشکی قشم در این قالب یک روز قبل از آغاز عید سعید قربان در سطح این جزیره در محل های مجاز عرضه دام مستقر شده و با معاینه دام‌های نذری به مردم خیر در خرید دام سالم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه ها از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ شب آماده خدمات دهی هستند و کشتارگاه دام قشم نیز از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ شب روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه مصادف با عید قربان این خدمات را ارایه می دهند.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد:با توجه به اهمیت بازرسی قبل و هنگام کشتار دام های قربانی و تمایل عمومی مردم، بازرسان به هنگام ذبح دام حضور خواهند داشت.

ارم اضافه کرد: برای ذبح احشام عید قربان تعداد ۱۰ دکتر دامپزشک ناظر، تعداد سه بازرس بهداشت گوشت و تعداد یک نفر روحانی ناظر ذبح شرعی ساماندهی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ذبح قربانی، باید افراد از عینک و دستکش استفاده کنند و پس از آن باید گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت و امعا و احشام به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود.

به گزارش ایرنا، عید قربان در تقویم قمری برابر با روز دهم ماه ذی الحجه است که در سال ۱۴۰۳ شمسی مصادف با بیست و هشتم خردادماه است.

عید سعید قربان در حقیقت جشنی جهت بزرگداشت اخلاص عمل و تزکیه نفس حضرت ابراهیم در برابر امر خداوند و سپاس و قدردانی از خداوند متعال برای صیانت جان حضرت اسماعیل علیه السلام است.

قربانی کردن دام از سوی حاجیان و کسانی که در این روز نظر دارند از آیین‌های عید سعید قربان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha