کابینه نتانیاهو همانند دزدان نیمه شب رفتار می‌کند

تهران - ایرنا- نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت که کابینه «بنیامین نتانیاهو» همانند دزدان نیمه شب قانون معافیت حریدی ها (ارتدوکس های دینی) از خدمت وظیفه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «میکی لوی «عضو کنست رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه در بامداد سه شنبه گفت: در سایه تداوم نبردها در نوار غزه، کابینه ویرانگر پیش نویس قانون فرار از خدمت وظیفه را مانند دزدان نیمه شب به تصویب رساند و به ده ها هزار دانش آموز مدارس دینی (حریدی ها) معافیت از خدمت وظیفه داد. شرم بر شما باد.

کنست رژیم صهیونیستی بامداد روز سه شنبه با اکثریت آرا به این قانون رأی داد.

رادیو ارتش اسرائیل گفت: «علی‌رغم مخالفت یوآو گالانت وزیر (جنگ)، کنست با اکثریت ۶۳ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده، پیش‌نویس قانون معافیت حریدی ها را تصویب کرد.

برپایه این گزارش، ۵۷ نماینده نیز به این پیش نویس قانون رای منفی دادند.

گالانت (از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو) تنها کسی بود که در ائتلاف متشکل از ۶۴ عضو کنستِ حامی کابینه به این پیش نویس رای منفی داد.

سایت صهیونیستی "واللا" نوشت که با رای مثبت کنست، این قانون در مرحله بعدی برای بررسی به کمیته روابط خارجی و امنیت کنست ارائه می شود تا برای تصویب در قرائت دوم و سوم آماده شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، منتقدان می گویند که این قانون «نرخ بکارگیری حریدی ها در ارتش را به کندی افزایش می‌دهد که از منظر قانونی مشکل ساز است و نیازهای نظامی کنونی اسرائیل را برآورده نمی‌کند».

این قانون شامل کاهش سن معافیت از خدمت وظیفه اجباری برای "حریدی ها" به ۲۱ سال است؛ درحالی که سن معافیت هم اکنون ۲۶ سال است.

برای دهه ها، جوانان حریدی با ثبت نام در مدارس دینی برای مطالعه متون دینی و دریافت مهلت های تحصیلی مکرر یک ساله تا رسیدن به سن معافیت خدمت وظیفه اجباری، توانسته اند از خدمت وظیفه فرار کرده و مشمول معافیت شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha