۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85505086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سئول: سربازان کره‌شمالی از مرز دو کره عبور کردند

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85505086
سئول: سربازان کره‌شمالی از مرز دو کره عبور کردند

تهران- ایرنا- ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که شماری از سربازان کره‌شمالی در روزهای اخیر برای مدتی کوتاه از مرز بین دو کره عبور کردند و در نهایت با شلیک اخطار از طرف همسایه جنوبی به مرزهای خود عقب نشستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی سونگ جون (Lee Sung-jun) سخنگوی این ستاد تعداد سربازانی که از مرز دو کره عبور کردند را حدود ۲۰ نفر اعلام کرد.

وی گفت: سربازان کره شمالی یکشنبه گذشته (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) از خط مرکزی مرز نظامی (MDL) در منطقه غیرنظامی (DMZ) حائل بین دو کره عبور کردند. کره جنوبی نیز با شلیک به آنان اخطار داد و این تیراندازی موجب رخداد غیرمعمولی بین طرفین نشد.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی افزود: اعلائم مرزی به علت رویش و پوشش گیاهی به دشواری قابل رویت هستند و این دسته از سربازان متوجه حضور در منطقه غیر نظامی نشدند.

یونهاپ در گزارش خود یادآوری کرد: این واقعه در حالی روی می دهد که دو کره در پی ارسال بالن های حامل زباله و برگه های تبلیغاتی علیه یکدیگر، هم اکنون در بالاترین سطح از تنش قرار دارند.

این گزارش حاکی است: عبور سربازان کره شمالی از رمز تنها چچند ساعت پیش از آن رخ داد که کره جنوبی برای نخستین بار در ۶ سال گذشته در واکنش به کارزار بالن های حامل زباله طرف کره شمالی، پخش بلندگوی مرزی خود را به سمت شمال از سر گرفت.

به گزارش ایرنا، کره‌شمالی و کره‌جنوبی از هنگام جنگ میان دو کره در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ درحالت جنگی به سر می‌برند و قرارداد صلحی میان این دو به امضا نرسیده است؛ از آن زمان تاکنون یک منطقه غیرنظامی به عرض چهار و طول ۲۵۰ کیلومتر در مرز دو کشور ایجاد شده است.

در این منطقه تردد خودروهای نظامی مجاز اما هیچ‌کدام حق ندارند از مرز تعیین شده عبور کنند، این منطقه به‌شدت تحت محافظت ارتش دو کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha