خداحافظی موقت گلستان با گرما؛ هوا خنک می‌شود

گرگان- ایرنا- معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه دمای هوای استان خنک می‌شود، گفت: گلستان تا اوایل هفته آینده به تناوب درگیر امواج کوتاه و ناپایدار جوی است.

محمود محمدقلی‌پور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از فردا شب بر شدت فعالیت سامانه‌های ناپایدار افزوده می‌شود طوری که دمای هوای گلستان تا اوایل هفته آینده چهار تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه‌ ناپایدار، احتمال وزش باد شدید در نواحی میان‌دشت و شمال استان گلستان وجود دارد افزود: گلستانی‌ها در برخی ساعات از جمله پنج‌شنبه شب وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان اضافه کرد: بارش‌هایی که تا پنج‌شنبه به ویژه در اوقات عصر و شب رخ می‌دهد خفیف و پراکنده خواهد بود، همچنین در روزهای جمعه و شنبه بر شدت ناپایداری‌ها در ارتفاعات علی‌آبادکتول و کردکوی افزوده می‌شود و بارش‌ رگباری نقطه‌ای به همراه رعد و برق در این منطقه پیش‌بینی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در پی فعالیت سامانه ناپایدار جوی، باد شدید در نواحی کوهستانی و وزش بادهای معمولی در سایر نقاط استان خواهد وزید که گاهی اوقات این وزش باد به همراه گرد و غبار در نواحی شمال شرق استان است.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از صدور هشدار زرد هواشناسی به دلیل احتمال وقوع بارش‌های رگباری نقطه‌ای در نواحی کوهستانی و شیب‌دار استان گلستان خبر داد.

محمد قلی‌پور همچنین از افرادی که روز جمعه قصد عزیمت به مناطق کوهستانی را دارند، خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha