۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85505196
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: آیت‌الله طه محمدی نقش موثری در گسترش حوزه های علمیه داشت

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آیت الله طه محمدی امام جمعه سابق همدان از سال ۴۲ در مسیر انقلاب‌اسلامی گام برداشت و نقش عمده ای در گسترش و توجه به حوزه های علمیه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در مراسم تشییع آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی در میدان امام خمینی (ره) همدان افزود: امام جمعه سابق همدان دارای اخلاق اسلامی بود و بزرگوارانه در انتخابات خبرگان نیز به عنوان انجام وظیفه حضور یافت.

وی اظهار کرد: آیت الله طه محمدی معتقد بود کسی که قصد پذیرش مسوولیت دارد باید اخلاق محور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: امام جمعه سابق همدان حتی پس از استعفا از امامت جمعه، حمایت خود را از انقلاب‌اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون گذشته ادامه دادند.

استاندار همدان نیز گفت: آیت‌الله طه محمدی عمر خود را در راه اسلام و نشر فرهنگ اسلامی سپری کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد، آیت‌الله طه محمدی را استاد نمونه اخلاق خواند که همواره دغدغه مردم و دین را داشت و خاطر نشان کرد: این عالم گرانقدر دلبستگی به مناصب دنیوی نداشت و برای خواسته دنیوی تلاش نمی کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: آیت الله طه محمدی همواره مسئولان را برای خدمت به مردم دعوت و به آنها انگیزه می داد.

مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله طه‌محمدی صبح روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد در مدرسه علمیه آیت‌الله آخوند(ره) و مراسم تشییع و نماز بر پیکر آیت‌الله طه‌محمدی با حضور گسترده و باشکوه مردم امروز صبح در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

مراسم ترحیم این عالم گرانقدر نیز امروز سه شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر آیت الله «غیاث الدین طه‌محمدی» پیش از ظهر دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم قم به خصوص طلاب و روحانیان از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده سابق همدان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق همدان شامگاه جمعه هجدهم خردادماه در سن ۷۷ سالگی به‌ علت عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

چ مرحوم آیت الله طه محمدی به علت عارضه مغزی ناشی از تصادف ( در فروردین امسال) در بیمارستان شهید نکویی شهر قم بستری بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله طه محمدی نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری از استان همدان و ۱۴ سال نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان بود.

وی دارای عنوان حوزوی آیت‌الله بود و ۲۳ سال امام جمعه شهرستان فامنین را بر عهده داشت و بعدها به‌عنوان امام جمعه همدان منصوب شد.

آیت الله طه محمدی همدانی سال ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای فامنین همدان در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، او در ۱۲ سالگی جهت تحصیل به حوزه علمیه قم رهسپار شد، درس مقدمات را نزد برادر خود حجت الاسلام حاج میرزا علی محمدی و سطوح عالی را هم نزد حضرات آیات نوری همدانی،مشکینی، سلطانی طباطبایی و خزعلی پست سر گذاشت.

وی همچنین دروس خارج از فقه و اصول را نیز از محضر آیات عظام و علمای اعلام از جمله امام خمینی(ره)، میرزا هاشم آملی و شیخ مرتضی حائری تلمذ کرد و منظومه حکمت ، را نزد شهید مفتح و حکمت متعالیه ، مباحث عرفانی و تفسیری را در خدمت علامه بزرگوار طباطبائی، جوادی آملی، حسن زاده آملی و شهید مطهری فرا گرفت.

آیت الله طه محمدی همدانی در سن ۲۸ سالگی موفق به کسب اجازه اجتهاداز آیت الله میرزا هاشم آملی شد و از حضرات آیات همچون محمد تقی بهجت و سید شهاب الدین مرعشی نجفی و محمد علی اراکی اجازه نقل حدیث را دریافت کرد.

وی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی ید طولایی را داراست و پیش از قیام پانزده خرداد سال ۴۲ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد، آیت الله طه محمدی از جمله افرادی بود که در واقعه مدرسه فیضیه مورد ضرب و شتم ماموران رژیم ستم شاهی قرار گرفت.

وی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور در مناطق جنگی همراه رزمندگان بود و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی و پشتیبانی از جبهه های جنگ حضور فعال داشت. از اقدامات مهم ایشان به تاسیس حوزه های علمیه خواهران و برادران الزهرا و امیرالمومنین شهرستان فامنین و تربیت صدها طلبه موفق در عرصه های مختلف مدیریتی ، علمی و تبلیغی می توان اشاره کرد.

ریاست بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از دیگر فعالیت های وی به شمار می رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha