۶۰ کارگاه برای اوقات فراغت کودکان چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی و گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در استان فعال شد.

به گزارش ایرنا، روح الله واحد روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: این کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله هم‌قصه هم‌نقاشی، کار دستی آسان، پرورش حواس و خلاقیت، فن بیان، سوزن دوزی، نوشتن خلاق، نقاشی، رباتیک، الکترونیک، چرتکه، نمایش فیلم و انیمیشن و پاتوق نوجوانی، کتاب و کتابخوانی، قصه، شاهنامه خوانی فعال شده‌اند.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار کارگاه هوش مصنوعی، فن بیان و مجری، خبرنگاری برای نوجوانان و تندخوانی در سطح مراکز کانون استان برگزار می‌شود.

واحد با اشاره به اینکه استعدادیابی یکی از مهمترین اهداف برنامه‌های کانون پرورش فکری است، گفت: هم اکنون ۱۴ هزار کودک و نوجوان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان هستند که نبود مرکز کانون در تمام مناطق استان یکی از دلایل کم بودن حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای توسعه برنامه‌های کانون و استفاده بیشتر کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف استان، برنامه‌های این نهاد به سمت متولی‌گری سوق داده شده است تا بتوان در مناطق مختلف برنامه‌های کانون را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در همان منطقه برگزار کنیم.

به گفته وی، هم‌اکنون در منطقه منظریه شهرکرد که مرکز کانون پرورش فکری فعال نیست با استفاده از ظرفیت موجود در منطقه مرکز بازی‌های رایانه‌ای فعال شده است و در این مرکز حلقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی نیز فعال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نوآوری و خلاقیت در برگزاری کارگاه‌های تابستانی امسال در نظر گرفته شده است، گفت: هم اینک یکی از کارگاه‌های مرکز مجتمع به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده شد و دستگاه‌های جدید و روزآمدی در این کارگاه مستقر شده است.

فعالیت و برنامه‌های کانون مختص تابستان نیست و در طول سال برنامه‌ها اجرا می‌شود

به گفته وی، فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری مختص فصل تابستان نیست و کارگاه‌ها و برنامه‌ها در طول سال نیز اجرا می‌شود و در صورتی که شرکت کنندگان در برنامه‌های تابستانه کانون عضو ثابت کانون شوند می‌تواند بعد از یک سال تمدید عضویت از تخفیف ۵۰ درصدی و بعد از ۲ سال تمدید عضویت از تخفیف ۱۰۰ درصدی استفاده از کارگاه‌های ویژه‌ی تابستان بهره‌مند شوند.

اکران ۱۲۵ فیلم در تابستان در مراکز کانون پرورش فکری

واحد اظهار داشت: تابستان امسال ۱۲۵ عنوان فیلم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان "تابستان با سینمای کانون" اکران می‌شود و اکران این فیلم‌ها تا ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، این فیلم‌ها مجموعه‌ای از آثاری است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیش از ۵۸ سال فعالیت خود تولید کرده است و برخی از این آثار نیز از جمله تولیدات جدید کانون در سال‌های اخیر است.

هر کلاس، یک قفسه کتاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح "هر کلاس، یک قفسه کتاب" از اواخر اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز شد، گفت: تاکنون هفت مدرسه در کوهرنگ و چلگرد به کتاب‌های کانون مجهز شدند.

وی اظهار داشت: در این طرح با اهدای کتاب‌های نفیس و ارزشمند همراه با قفسه‌های مخصوص کانون، دانش‌آموزان را با کتاب و علم و دانش، بیشتر از پیش آشنا می‌کنیم تا در کنار تحصیل دروس اجباری مدرسه، سطح دانش و علم دانش‌آموزان را نیز بالا برده شود.

واحد گفت: در این طرح با همراهی و همکاری آموزش و پرورش استان در هر قفسه ۸۰ عنوان کتاب قرار داده می‌شود تا کودکان و نوجوانانی که به نمایشگاه کتاب تهران دسترسی ندارند بتوانند از کتاب‌های جدید و تازه منتشر شده بهره‌ی لازم را ببرند.

وی افزود: ارزش ریالی هر قفسه کتاب ۲۰۰ میلیون ریال است که با هدف محرومیت‌زدایی، توزیع عادلانه اقلام فرهنگی، بالا بردن سطح آگاهی تمام اقشار جامعه و به خصوص مناطق کم برخوردار و رسیدن به یکی از اهداف مهم کانون که همان نوجوان محوری است اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن شورای تئاتر کودک و نوجوان در سطح استان گفت: در این در مرکز استان با توجه به فضای موجود تئاتر کودک و نوجوان تولید و به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت‌های تابستان،کانون به عنوان تنها دستگاه تخصصی دولتی در حوزه کودک و نوجوان است، افزود: این نهاد متولی امر برگزاری کارگاه نیست بلکه متولی امر پرورش خلاقیت کودک و نوجوان از طریق برگزاری کارگاه‌ها است.

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون ۲۱ مرکز ثابت شهری، چهار کانون سیار روستایی و یک مرکز خدمات پستی و به ازای هر ۲۰ روستا یک مرکز سیار روستایی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha