آن چه بین استاندار بوشهر و وزرای «نفت» و «کار» گذشت

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر در نشست های جداگانه با وزرای «نفت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» عمده ترین مشکلات استان در این بخش ها را پیگیری کرد.

«احمد محمدی زاده» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در نشست با وزیر نفت مشکلات زیست محیطی ناشی از چشمه آب شور گناوه مطرح شد.

وی افزود: این چشمه ۶۰ سال پیش و در پی حفاری ناموفق چاه نفتی در میدان نفتی گلخاری گناوه ایجاد شده که مشکلات متعدد زیست محیطی را بوجود آورده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: این چشمه در ۶ دهه اخیر، خسارت مادی بسیار زیادی به مردم و کشاورزان شهرستان گناوه وارد کرده و کماکان نیز ادامه دارد.

محمدی‌زاده ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای احداث سد بر روی «رودخانه دره آبداری» گناوه هستیم و از وزارت نفت انتظار داریم نسبت به انسداد کامل این چشمه اقدام کند تا مشکل منطقه رفع شود.

اجرای مصوبه جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی در صنایع نفتی

وی بر لزوم استخدام کارکنان بومی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق مصوبه جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان در پارس جنوبی مورد انتظار است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین انتصاب مدیران توانمند بومی استان بوشهر در پارس جنوبی نیز از دیگر دغدغه های استان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید

برخورد دادگستری بوشهر با متخلفین مصوبه جذب ۵۰ درصد نیروی بومی

وضعیت جذب ۵۰ درصدی بوشهری‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مطلوب نیست

کمیته نظارت بر جذب ۵۰درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی تشکیل شد

محمدی‌زاده یادآور شد: عمل به تعهدات مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت در استان بوشهر از دیگر مطالبات مهم استان است که انتظار می رود وزارت نفت برای تحقق آن گام بر دارد.

وی همچنین با تاکید بر تکمیل آزادراه بوشهر به شیراز گفت: وزارت نفت در تامین اعتبارات مورد نیاز طرح اهتمام ورزد.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان بوشهر افزود: در این سفر با دستور رئیس جمهور مقرر شد مطالبات پیمانکاران توسط پتروشیمی ها و زیرمجموعه های وزارت نفت پرداخت شود که امیدوارم در کمترین زمان ممکن محقق شود.

محمدی زاده گفت: در این دیدار وزیر نفت در ارتباط با انسداد چشمه آب شور گناوه، استخدام نیروهای بومی و ارتقای مدیران بومی در نفت و همچنین تامین مطالبات پیمانکاران و تامین اعتبارات آزادراه بوشهر به شیراز، دستورات لازم را به معاونین و مدیران ذیربط صادر کرد.

استاندار بوشهر در خصوص دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در این نشست به بیان برخی مشکلات و دغدغه های استان بوشهر در حوزه وزارت کار پرداختته و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدیم.

لزوم توسعه بخش درمان تامین اجتماعی استان

محمدی زاده موضوع لزوم گسترش خدمات درمانی در عسلویه را به وزیر کار عنوان کرد و گفت: توسعه بیمارستان نبی اکرم عسلویه از ۳۶ تخت بیمارستانی به ۶۴ تخت از مطالبات مهم مردم است که اقدامات ارزشمندی انجام گرفته و باید تداوم یابد.

وی بر لزوم بازسازی بیمارستان کنگان تاکید کرد و افزود: بازسازی بیمارستان کنگان از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان است و باید محقق شود.

بیشتر بخوانید

آغاز احداث ۲ بیمارستان جدید در استان بوشهر

ارزیابی خدمت رسانی و مشکلات بیمارستان عسلویه با حضور وزیر بهداشت

بخش های ویژه بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه استان بوشهر افتتاح شد

استاندار بوشهر اضافه کرد: بازسازی کلینیک تخصصی مبعث از مطالبات حوزه درمانی تامین اجتماعی در بوشهر است که نیازمند پیگیری و اهتمام جدی است.

محمدی زاده ادامه داد: در این نشست توسعه بخش قلب بیمارستان سلمان فارسی بوشهر مورد تاکید قرار گرفت و تقاضای استان برای خرید دستگاه آنژیوگرافی و برخی تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان اعلام شد.

وی یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاونین و مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه، دستورات لازم برای پیگیری و رفع موارد مطروحه را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha