سبد داروهای خاص در هلال احمر زنجان تکمیل می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: در حال برنامه ریزی برای تکمیل سبد داروهای خاص جهت ارائه به بیماران در داروخانه هلال احمر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت اله هاشمی روز سه شنبه در نشست با مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه، افزود: هلال‌ احمر زنجان بعد از ۲۰ سال مجوز عرضه داروهای خاص و شیمی درمانی را دریافت کرد.

هاشمی اظهار داشت: این امر به لحاظ مدیریتی و اقتصادی مقرون به صرفه نبود اما چون هدف ما انسانی بود و حمایت از سلامت انسان ها از رسالتهای مهم هلال‌ احمر به شمار می رود به این امر مهم اقدام کردیم.

وی گفت: نیت ما این بود تا بخشی از سهم هزینه دارویی بیمارانی را که مشکل مالی دارند پرداخت کنیم چون دیگر داروخانه ها نمی توانند سهم بیمار را پرداخت کنند و ما در این خصوص از سایر داروخانه های استان جلوتر هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: این اقدام را در حالی آغاز کردیم که گردش داروخانه هلال احمر زنجان بسیار ناچیز بود ولی قطعا در مدت کوتاهی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی گفت: ۱۰ میلیارد ارزش ریالی داروخانه هلال احمر افزایش خواهد یافت که در این خصوص برنامه ریزی ها انجام شده است و در تلاش برای تحقق آن هستیم.

هاشمی ادامه داد: در موضوع پیشگیری از بیماری های مثل سرطان نیز جمعیت هلال‌ احمر برنامه دارد تا بتوانیم جان حتی یک نفر را نجات دهیم‌ و این طرح در بسیاری از دستگاه ها قابل اجراست چرا که با سلامت انسانها سر و کار دارد.

وی افزود: می توانیم با استفاده از ظرفیت ۲۸ هزار جوان با خانواده های آنها ارتباط برقرار کنیم و مساله مهم در پیشگیری و کاهش سرطانها را با استفاده از این ظرفیت محقق کنیم.

هاشمی در ادامه از تلاش های انجمن خیریه مهرانه در درمان بیماران سرطانی تشکر کرد و افزود: این انجمن با نام نیک خود مورد اعتماد و زبانزد مردم در سطح کشور است که این مهم افتخاری برای استان و مردم زنجان محسوب می شود.


هلال احمر را به خیرین معرفی می کنیم

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز در این نشست، گفت: در این انجمن به دنبال انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم تا به این نتیجه برسیم که چه عاملی منجر ابتلای افراد به سرطان می شود و بعد از این مرحله به پیشگیری می رسیم و سپس روند درمان انجام می شود.

اصغر وثوق اظهار داشت: مهرانه آماده ارائه نکات آموزشی برای پیشگیری از بیماری سرطان به اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر استان زنجان است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم به خیرینی که به این انجمن مراجعه می‌کنند هلال احمر را معرفی کنیم تا در تحقق اهداف با این جمعیت مشارکت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha