معاون استاندار: اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی محدود است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی به آن معنا که در برخی استان‌ها مطرح است، نداریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی علیرضا عباس‌زاده روز سه شنبه در جلسه کارگروه مولدسازی استان افزود: با این وجود طبق قانون، اموال مازاد شناسایی شده که در مزایده به فروش می‌رود و درآمد آن برای اتمام پروژه‌ها به استان برگشت داده می‌شود.

وی گفت: یکی از منابع درآمدی دولت در قانون بودجه سنواتی از محل فروش اموال مازاد غیر منقول دولت است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در کشور تعداد زیادی پروژه عمرانی نیمه تمام وجود داشته که اگر برای سال‌های متمادی همه بودجه ملی صرف اتمام آنها شود، باز هم همه این پروژه‌ها به پایان نمی‌رسد.

وی گفت: یکی از راه های درآمدزایی برای تامین اعتبار اتمام این پروژه‌ها و برخی تعهدات مالی دولت از سنوات گذشته، مولدسازی دارایی‌ها و اموال غیر منقول دولت است.

عباس‌زاده اظهار کرد: پیش بینی ما این است که در سال جاری از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌ها تا سقف هزار میلیارد ریال برای استان درآمد محقق کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: تاکنون بیش از ۴۲۳ میلیارد ریال فروش اموال مازاد دولتی در راستای اجرای طرح مولدسازی را داشته ایم که از این مقدار ۴۱۷ میلیارد ریال از محل فروش اموال غیرمنقول دولتی استان و هفت میلیارد ریال اموال منقول دولتی بوده است.

مرتضی ذاکریان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ تعهد استان برای مولدسازی ۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده بود افزود: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم مرکز را اقناع کنیم که با توجه به اینکه هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان در ملک اجاره ای هستند باید عدد استان متناسب با وضعیت آن باشد.

وی بیان کرد: برای سال جاری رقم درآمدی پیش بینی شده برای استان ۱۵۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ابلاغ شده و خراسان جنوبی امسال پایین ترین رقم درآمدی از محل مولدسازی را داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به تفویض بخشی از اختیارات سیاست دولت در اجرای طرح مولدسازی به استانداران گفت: شناسایی کامل اموال غیر منقول دستگاه‌های اجرایی اعم از تشخیص مازاد، مستندسازی و تثبیت مالکیت به استانداران تفویض شده است.

وی تصریح کرد: تشخیص مازاد بودن اموال و «ارزش‌افزایی» و تشخیص اینکه این ارزش‌افزایی به چه نحوی در حداقل زمان ممکن حاصل شود نیز به استان‌ها واگذار شده همچنین قیمت‌گذاری اموال بنا بر دستورالعمل مصوب هیات عالی با کارگروه استانی است.

ذاکریان گفت: شناسایی طرح‌های عمرانی نیمه تمام اولویت دار استانی به تفکیک دستگاه‌های مشمول و اختصاص املاک دولتی متناسب با منابع مورد نیاز نیز به استان‌ها تفویض شده که تاکنون در این زمینه چهار بسته رونق به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای فرایند مولدسازی از جمله برگزاری مزایده به استان‌ها محول شده است افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر کارگروه مولدسازی استانی ضمن پیگیری امور تفویض شده، گزارش عملکرد استانی را به‌ صورت ماهیانه به سازمان خصوصی‌ سازی ارسال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha