فرماندار سنندج: کار جهادی و ساده زیستی معیار انتخاب رئیس جمهور باشد

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: باید مردم را برای انتخاب اصلح با توجه به معیارهای رئیس‌جمهور شهید و نیز شهدای خدمت، از جمله ولایت‌مداری، ساده‌زیستی و کار جهادی، تشویق کرد.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز سه شنبه در جلسه شورای سوادآموزی شهرستان سنندج اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، نوید بخش انتخاب رئیس جمهوری مقتدر و آینده ای روشن برای کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت مسدود کردن مبادی بی‌سوادی، به اهمیت عدالت آموزشی به عنوان یکی از اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: علم‌آموزی در مکتب اسلام بسیار سفارش شده است و ضرورت دارد که به آن به شکل جدی پرداخته شود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه سوادآموزی و با سواد شدن افراد جامعه می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند، افزود: بر اساس آمارها، میزان آسیب‌های اجتماعی در بین افراد با سواد به مراتب کمتر از افراد بی‌سواد است. لذا همه اعضای ستاد سوادآموزی باید در قبال این امر احساس مسئولیت کنند و نقش خود را در راستای کاهش بی‌سوادی به‌درستی ایفا کنند.

عسکری بر نقش کلیدی آموزش و پرورش به عنوان دبیر ستاد سوادآموزی تاکید و اضافه کرد: آموزش و پرورش باید برای تمامی دستگاه‌های عضو ستاد نقش‌ها و وظایفی مشخص کند و در مقاطع مختلف عملکرد آنان را ارزیابی نماید. این ارزیابی‌ها می‌تواند در جهت بهبود و تقویت برنامه‌های سوادآموزی بسیار مؤثر باشد.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت علما، ائمه جمعه و جماعت، دهیاران، شوراهای اسلامی، بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تشویق مردم به سوادآموزی اشاره کرد و افزود: این نهادها و شخصیت‌ها می‌توانند نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی و تشویق مردم به سوادآموزی ایفا کنند.

فرماندار سنندج یادآور شد: باید مراکز یادگیری محلی تقویت شوند و در مناطق مختلف گسترش یابند تا دسترسی به آموزش برای همه اقشار جامعه فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha