۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85505490
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شولتس خواستار کمک شرکت های خصوصی برای بازسازی اوکراین شد

تهران- ایرنا- «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در جریان یک گردهمایی در برلین پایتخت این کشور، خواستار همکاری شرکت‌های خصوصی برای کمک به بازسازی اوکراین شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شولتس در بخشی از سخنرانی خود ضمن در خواست از شرکت های بخش خصوصی برای بازسازی اوکراین، گفت: سامانه های دفاع هوایی، موشکی و مهمات بیشتری را برای تقویت دفاع کی‌یف در برابر حملات مداوم روسیه می فرستد.

در این میان کی‌یف نیز امیدوار است که این گردهمایی، اعتبار وی را به عنوان یکی از اعضای آینده اتحادیه اروپا که درخور دریافت بودجه بازسازی است، تثبیت سازد. آن هم در شرایطی که نیروهای روسیه همچنان به پیشروی در شرق اوکراین ادامه می دهند.

رویترز در ادامه خاطرنشان کرده است که اظهارات شولتس در خصوص کمک شرکت‌های خصوصی برای بازسازی اوکراین، چند روز پیش از برگزاری کنفرانس بین‌المللی سوئیس برای یافتن راهی به منظور برقراری صلح در اوکراین است. کنفرانسی که چین در آن شرکت نمی کند و روسیه نیز آن را اتلاف وقت خوانده است.

اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که سیستم انرژی این کشور نیاز فوری به حمایت دارد زیرا حملات هوایی روسیه، آسیب‌های سنگینی به ظرفیت تولید برق آن وارد کرده و باعث خاموشی‌های گسترده در پایتخت و سراسر کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha