نیروگاه حرارتی هشترود وارد مدار شد + فیلم

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: مرحله اول از نیروگاه حرارتی این شهرستان با ۱۵ مگاوات تولید برق در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی آغاز به کار کرد. 

«فرید قشلاقی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۲۵ مگاوات در حال اجراست و در صورت تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم آن، ۱۰ مگاوات برق دیگر وارد شبکه می‌شود.

وی گفت: ۲ مگاوات از برق تولیدی این نیروگاه وارد شبکه شهرک صنعتی پروفسور هشترودی شده و مابقی وارد شبکه استانی می‌شود.

«قشلاقی»، بهره‌برداری از مرحله دوم این نیروگاه طی سه ماه آینده را پیش‌بینی کرد و افزود: برای احداث این نیروگاه ۱۰ میلیون یورو به صورت ارزی و هزار میلیارد به صورت ریالی سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی با تکمیل این نیروگاه در طول سه ماه آینده برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌ صنعتی و امکانات زیربنایی همچون آب، برق و گاز و قرار گرفتن هشترود در مجاورت آزادراه تبریز – زنجان موجب شده تا توجه سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی استان به آن جلب شود.

این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در استان به دلیل تغییر اقلیم با مشکل کمبود آب و نبود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مواجه است و تشدید کم‌آبی در آنها طی سال‌های پیش‌رو نیز دور از انتظار نیست.

بر همین اساس کارشناسان معتقدند که افق روشنی پیش‌روی توسعه این شهرستان قرار دارد و در آینده نه چندان دور، مسیر توسعه استان از هشترود خواهد گذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha