جنایات رژیم صهیونیستی جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه درباره جنایات رژیم صهیونیستی، باید اقدامات حقوقی با جدیت دنبال شود، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در دومین جلسه ستاد مرکزی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان ایشان، اظهار داشت: مردم قدرشناسی خود را نسبت به خلوص باطنی و خدمات این شهدا ثابت کردند و خداوند متعال نیز در پاسخ به خدمتگذاری بی‌شائبه این شهدای فقید، پاداش الهی برای آنها در نظر گرفت.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش‌بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، آمریکا به طور مستقیم در جنایات رژیم صهیونیستی سهیم است و با تصویب این قطعنامه، بر فرض اینکه آتش‌بس هم برقرار شود، حملات هم‌ متوقف شود و کمک رسانی‌ هم صورت گیرد اما نباید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را فراموش کنیم.

غریب آبادی با بیان اینکه اکنون ده‌ها پرونده علیه آمریکا وجود دارد که اشخاص حقیقی از رژیم آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند، گفت: این افراد از جنایت‌های آمریکا متضرر شدند؛ کسانی مانند بیماران پروانه‌‎‌ای مستقیم از تحریم‌ها آسیب دیدند؛ همچنین در بحث ترور؛ ایران ۲۵ هزار شهید ترور دارد که آمریکا در همه موارد از تروریست‌ها حمایت کرده است. از اینرو، لازم است در هفته حقوق بشر آمریکایی روایت ها و رنج های این قربانیان بازخوانی شود.

غریب‌آبادی: جنایات رژیم صهیونیستی جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش ایرنا، هر ساله ششم تا دوازدهم تیرماه به تدبیر رهبر معظم انقلاب هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی از تدابیر و ابتکار ارزنده رهبر معظم انقلاب است هفته ای پر حادثه که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار با انواع طرح ها و جنایات مختلف نقش اصلی را در این حوادث تلخ ایفا کرده است.

در کنار ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه سال ۶۰ در مسجد ابوذر تهران، انفجار تروریستی هفتم تیر سال ۶۰ و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب ، بمباران شیمیایی شهرستان سردشت در هفتم تیر سال ۶۶ ، شهادت بیش از ۱۱۰ کودک و زن و مرد این شهر ، حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و شهادت ۲۹۰ سرنشینان در دوازدهم تیرماه سال ۶۶ نمونه های آشکار از جنایت های ضد بشری آمریکاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha