۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85505729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بحران پشت بحران؛ خانواده‌های نظامیان صهیونیست به خروج فرزندانشان از جنگ تهدید کردند

تهران- ایرنا- در پی تصویب قانون معافیت حریدی‌ها (ارتدوکس‌های دینی) از خدمت وظیفه، خانواده‌های نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به رها کردن جنگ توسط فرزندانشان و بازگشت آنها به خانه تهدید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، صدها خانواده نظامیان رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم نوشتند: «ما از پسران و سربازان خود می‌خواهیم که در جنگ شرکت نکنند و سلاح‌های خود را زمین بگذارند و برای همیشه به خانه برگردند.»

در این پیام تاکید شده است: در شرایطی که سربازان جان خود را تقدیم می‌کنند، کابینه به اسرائیلی‌ها خیانت می‌کند و جان فرزندان ما را فدای بقای سیاسی خود می‌کند، نمی‌توان تصویب چنین قانونی را پذیرفت.

به گزارش ایرنا، سایت صهیونیستی «واللا» امروز اعلام کرد که با رای مثبت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت وظیفه در مرحله بعدی برای بررسی به کمیته روابط خارجی و امنیت کنست ارائه می‌شود تا برای تصویب در قرائت دوم و سوم آماده شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، منتقدان می‌گویند که این قانون «نرخ به کارگیری حریدی‌ها در ارتش را به کندی افزایش می‌دهد که از منظر قانونی مشکل ساز است و نیازهای نظامی کنونی اسرائیل را برآورده نمی‌کند».

این قانون شامل کاهش سن معافیت از خدمت وظیفه اجباری برای «حریدی‌ها» به ۲۱ سال است؛ درحالی که سن معافیت هم اکنون ۲۶ سال است.

برای دهه‌ها، جوانان حریدی با ثبت نام در مدارس دینی برای مطالعه متون دینی و دریافت مهلت های تحصیلی مکرر یک ساله تا رسیدن به سن معافیت خدمت وظیفه اجباری، توانسته اند از خدمت وظیفه فرار کرده و مشمول معافیت شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha