۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85505801
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجموعه های صنعتی فعال در زمینه رفع آلایندگی محیط زیست تسهیلات می گیرند

کرج - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجموعه های صنعتی که در زمینه رفع آلایندگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند ، تسهیلات دریافت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی سلاجقه" روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از تصفیه خانه Ecmf فاضلاب و توسعه دامداری آگاهی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: رویکرد صندوق ملی محیط زیست، تسهیل کننده فرآیندها و ارائه تسهیلات برای رفع آلایندگی است.

وی بیان کرد: بنابراین رویکرد سلبی نداریم و با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) مشوق هایی نیز برای واحدهایی که شاخص های محیط زیست را رعایت کنند، خواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: واحد دامداری آگاهی توانسته با سیستم تصفیه آب ، ۱۴۰ متر مکعب از آب استفاده شده را برای مصارف کشاورزی و فضای سبز اختصاص دهد که شهرهای اطراف آن استفاده کنند.

سلاجقه گفت: این اقدام با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان بوده بنابراین باید در کشور الگو سازی شود.

وی یادآور شد: امروز در ادامه خدمات رسانی دولت شهید رئیسی افتتاح های موثری را در استان البرز شاهد هستیم که در زمره فعالیت های فناورانه و ساخت ایران است.

معاون رئیس جمهور گفت: بر این اساس، اولین تصفیه خانه در دامداری استان البرز افتتاح شد که پیشتازی استان به شمار می رود.

افتتاح ۱۲ پروژه زیست محیطی در البرز

"مجید درگی" مدیر کل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است، اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها از محل صندوق ملی محیط زیست سهم دارند.

وی به اجرای پروژه منحصر به فرد سیستم نوین تصفیه خانه در یک دامداری اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز که می‌تواند به عنوان الگوی دیگر واحدها قرار بگیرد، توان تصفیه ۱۴۰ متر مکعب پساب را دارد.

درگی یادآور شد: همچنین معضل تهویه سه واحد بزرگ تولید فولاد در استان البرز برطرف شد.

بهره برداری از سیستم تصفیه خانه Ecmf فاضلاب و توسعه دامداری آگاهی از صندوق ملی محیط زیست با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha