۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85506263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ان. بی. سی نیوز: پاسخ حماس به طرح آتش‌بس در غزه به صراحت « آری یا نه» نیست

تهران- ایرنا- شبکه ای. بی. سی نیوز بامداد چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که پاسخ حماس به طرح آتش‌بس در نوار غزه به صراحت «آری یا نه» نیست.

به گزارش ایرنا، این شبکه به نقل از یک مقام آمریکایی آگاه به مذاکرات که نامش را فاش نکرد، نوشت: پاسخ حماس را نه یک بله یا نه صریح، بلکه پاسخ به سوالاتی درباره مفاد گنجانده شده در این پیشنهاد و برخی درخواست‌های اضافی توصیف کرد.

ای. بی. سی نیوز به نقل از یک مقام دیگر نیز گزارش داد که آمریکا همچنان در حال تحلیل پاسخ حماس است و میانجیگران احتمال کاهش شکاف‌های باقیمانده در مقطع فعلی را مطرح می‌کنند.

میانجیگران همچنین با تمام طرف‌ها در مورد گام‌های بعدی که احتمالا شامل دور دیگری از مذاکرات است، هماهنگی می‌کنند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی برای مذاکره، توقف درگیری و تبادل اسرا را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در دوحه تحویل دادند.

منابع آگاه به الجزیره گفتند که اصلاحاتی در طرح پیشنهادی صورت گرفته و این طرح باید آتش‌بس در غزه را نیز شامل شود.

براساس این گزارش، این اصطلاحات همچنین شامل عقب‌نشینی از همه نوار غزه از جمله گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در مرز با مصر است.

در بیانیه حماس و جهاد اسلامی آمده است که در پاسخ گروه‌های مقاومت منافع ملت فلسطین، ضرورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه در اولویت قرار گرفته است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که هیأت فلسطینی با تکیه بر احساس مسؤولیت ملی، آمادگی خود را برای تعامل مثبت برای دستیابی به توافقی که به پایان این جنگ منجر شود، اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha