۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۴۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85506272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شورای جهانی کلیساها خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

تهران- ایرنا- شورای جهانی کلیساها (WCC) خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و ارسال بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، این شورا که مقر آن در سوئیس است، سه‌شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که جنگ و رنج در نوار غزه ناشی از «ماهیت کور اقدامات ارتش اسرائیل در این منطقه و عدم رعایت اصول بنیادین قوانین بشردوستانه بین‌المللی و اخلاقیات است.»

شورای جهانی کلیساها با تاکید بر اینکه آتش‌بس به پایان این رنج منجر می‌شود، خواستار «دسترسی بی‌قید و شرط به کمک‌های بشردوستانه و ارسال کمک‌های کافی به افراد نیازمند و آغاز روند سیاسی معنادار برای زندگی مردم منطقه در صلح و کرامت» شد.

با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه اعلام کرد شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۷ هزار و ۱۶۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۴ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha