کیم جونگ اون: کره شمالی و روسیه همرزمان شکست‌ناپذیر هستند

تهران- ایرنا- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در بحبوحه انتشار گزارش‌هایی درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ گفت که کشورش و مسکو «همرزمان شکست‌ناپذیر» هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کیم چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز ملی روسیه اظهار کرد که دیدار سال گذشته وی با پوتین در روسیه «روابط راهبردی» میان ۲ کشور را ارتقا داد.

وی همچنین از تلاش‌های پوتین برای «سرکوبی و نابودی همه چالش‌ها و تحریم‌ها و فشارهای نیروهای متخاصم» و ساختن یک کشور قوی تمجید کرد.

کیم سپتامبر سال گذشته به مرکز پرتاب ماهواره‌ای «ووستوچنی کازمودروم» در شرق دور روسیه سفر و با پوتین دیدار کرد. پوتین وعده داد که به کره شمالی برای ساخت ماهواره کمک می‌کند.

روابط دیپلماتیک و امنیتی پیونگ یانگ و مسکو در ماه‌های اخیر افزایش یافته و طرفین از هیات‌های پارلمان و دولتی یکدیگر و سایر هیات‌ها میزبانی کرده‌اند. همچنین قرار است هفته جاری هیاتی امنیتی از کره شمالی به روسیه سفر کند.

در همین حال، روزنامه «ودوموستی» روسیه دوشنبه گزارش داد که پوتین در روزهای آینده به کره شمالی و ویتنام سفر کند. یک مقام دولتی در ویتنام به رویترز گفت که سفر پوتین به کشور برای روزهای ۱۹ و ۲۰ ژوئن (۳۰ و ۳۱ خرداد) برنامه‌ریزی شده اما هنوز نهایی نشده است.

کرملین گفته که خواهان تقویت همکاری با کره شمالی «در همه زمینه‌هاست.» مقام‌های آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ را به ارسال سلاح به روسیه در ازای دریافت کمک مسکو به برنامه‌های هسته‌ای هسته‌ای و موشکی کره شمالی متهم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha