بخش موضوعی به مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» اضافه شد

مشهد-ایرنا- دبیر هماهنگی استان‌ها و روابط بین سازمانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برای نخستین بار بخش "مسابقات موضوعی" به رقابت‌های "نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، محمد فاضلی روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ ریزی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی در بخش استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص رویکردها و سیاست‌های نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران افزود: این جام با هدف ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها، آماده سازی بستر حمایت از بازی سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید ، معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی و دارای محتوای سالم و مفید، پر رنگ کردن نقش آموزشی-فرهنگی بازی‌های موبایلی ایرانی در بین خانواده‌ها و نمایش ظرفیت زیاد این بازی ها برای مسوولان در جهت استفاده بهینه در بخش آموزش، فعالیت های فرهنگی و هنری و تبلیغات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بخش‌های مختلف نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی شامل بازی های برخط در ۲ بخش بین الملل و بازی های موبایلی ایرانی و بازی های حضوری در ۲ بخش بازی کوئیز و fc۲۴ است که امسال برای نخستین بار بخش مسابقات موضوعی نیز به آن اضافه شده است که بر اساس موضوعات روز کشور برنامه‌ ریزی لازم انجام گرفته است.

دبیر هماهنگی استان‌ها و روابط بین سازمانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: موضوعاتی از جمله انتخابات، ایام الله قربان تا غدیر، محرم و پرداختن به مشاهیر ایران و زبان فارسی بخش مسابقات موضوعی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوی ایران را تشکیل می‌دهد که می‌توان با ایده پردازی های مناسب مخاطبان را در رده های سنی مختلف جذب آن کرد.

بخش موضوعی به بخشهای "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" اضافه شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به شعار فرهنگی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران که "نشاط خانوادگی با بازی ایرانی" است گفت: کارکرد ابزار هنری در انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها، بسیار گسترده و مؤثر است و در این بین، بازی‌های رایانه‌ای به دلیل برخورداری از کارکردهای متفاوت در ایجاد انبساط، نشاط، هیجان و پُر کردن ایام فراغت، از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

محمد حسین زاده با اشاره به تأثیرات فراوان این بازی‌ها بر روی قشر کودک و نوجوان افزود:لازم است که سواد بازی در بین خانواده و آگاهی والدین و همچنین آشنایی با بازی های ایرانی و برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی ارتقا یابد.

وی برگزاری نمایشگاهی از آثار بازی سازهای ایرانی و انجام بازی های حضوری در بخش استانی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی را پیشنهاد داد و پیش بینی کرد استقبال زیادی از این نمایشگاه شود.

موضوع نظارت بر چند و چون ساخت و محتوای بازی ها و عملکرد خانه های بازی در پایان این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی مرداد ماه امسال در تمام استانها از جمله خراسان رضوی به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مسابقات هشتمین جام قهرمانان «بازیهای ویدیویی» در مشهد آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha