۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85506440
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ادعای لهستان: روسیه شاید ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در کالیننگراد ذخیره کرده باشد

تهران- ایرنا- «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در جریان کنفرانس بازسازی اوکراین در برلین مدعی شد که روسیه ممکن است در استان کالیننگراد هم‌مرز با کشورش، تا ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای ذخیره کرده باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ورزنامه کی‌یف ایندیپندنت، وزیر امورخارجه لهستان این ادعاها را همزمان با آغاز مرحله دوم رزمایش شبیه سازی پرتاب تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی توسط روسیه و بلاروس مطرح کرد.

استان کالینینگراد با دو عضو ائتلاف نظامی ناتو یعنی لهستان و لیتوانی هم مرز است؛ لهستان در جنوب و لیتوانی در شمال و شرق. سیکورسکی در اظهارات ادعایی خود به ویژه بر نزدیکی لهستان به بلاروس به عنوان متحد کلیدی مسکو که میزبان تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه است، تاکید کرد.

سیکورسکی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: این بدان معناست که حمله به اتحادیه اروپا کاملا محتمل است.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بارها در واکنش به ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف، بر بازدارندگی هسته‌ای خود تاکید کرده است.

از سوی دیگر، یکی از مقامات کاخ سفید در تاریخ ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) گفت که آمریکا ممکن است در واکنش به تهدیدهای فزاینده چین، روسیه و دیگر دشمنان، نیاز به افزایش استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha