۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85506480
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: نگران پهپادهای اسرائیل در لبنان هستیم

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی با اشاره به سرنگونی پهپادهای این رژیم به دست حزب الله لبنان، گفت که این مساله یک نگرانی بزرگ برای ارتش اسرائیل است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آوی اشکنازی» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» با اذعان به ضربات کاری مقاومت لبنان به رژیم اسرائیل و سرنگونی پهپادها از سوی حزب الله، گفت: برای پنجمین بار حزب الله پهپاد اسرائیلی را ساقط کرد که دو فروند از نوع «هرمس۹۰۰» و دو فروند هم «هرمس ۴۵۰» بود.

اشکنازی بیان کرد: حزب الله دنبال معادله جدیدی در شمال و ممانعت از تحرکات نیروی هوایی در آسمان لبنان است. در روزهای اخیر حزب الله موشک های ضدهوایی به سمت جنگنده های ما شلیک کرده است.

وی افزود: طی سالها حزب الله به دنبال بازدارندگی در برابر ارتش اسرائیل در آسمان لبنان بوده و موفق هم عمل کرده است. از سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی اسرائیل از فرستادن پهپاد به آسمان لبنان برای حمله یا جمع آوری اطلاعات یا تصویربرداری خودداری کرده است. نیروی هوایی این خلاء را از طریق سامانه های نظارتی در مرز مانند بالن، جنگنده های اف-۳۵ و به کارگیری ماهواره، پر کرده اما با شروع جنگ، نیروی هوایی تصمیم به حضور در آسمان لبنان بدون هیچ محدودیتی گرفته است.

این تحلیلگر ضمن اذعان به توان سامانه دفاع هوایی حزب الله به نقل از یک منبع نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بیان کرد: طی روزهای جنگ حزب الله تلاش کرده که پهپادها را هدف قرار دهد. فرماندهان ارتش اذعان دارند که پهپادها در مقایسه با هواپیماها از این ویژگی برخوردار هستند که به راحتی هدف قرار می گیرند، در ارتفاع بسیار پایین تر از جنگنده ها پرواز می کنند و سرعت و قدرت مانور پایین دارند. اکنون نیز نگرانی موجود به خاطر این پهپاد ها است.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان علاوه بر ساقط کردن پهپادهای رژیم صهیونیستی، جنگنده های این رژیم را نیز با سامانه دفاع هوایی قدرتمند خود از آسمان لبنان فراری داده است؛ موضوعی که از نگاه تحلیلگران، ضربه مهلک به نیروی هوایی اسرائیل محسوب می شود که این رژیم در جنگ‌های خود به آن می‌نازد.

در این رابطه «کامل العمری» تحلیلگر نظامی یمن نیز پیشتر با اشاره به دور کردن جنگنده های «اف- ۱۶» رژیم صهیونیستی از سوی سامانه دفاع هوایی حزب الله لبنان گفته بود: حزب الله برای دومین بار ظرف سه روز، از سامانه دفاع هوایی علیه جنگنده های اسرائیلی استفاده و پیروزی جدیدی را در میدان نبرد هوایی کسب کرد.

وی ادامه داد: اینکه سامانه دفاع هوایی مقاومت اسلامی لبنان موفق به دور کردن جنگنده های اف -۱۶ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان شده به چه مفهوم است؟ چرا حزب الله از این سامانه در حملات اولیه دشمن صهیونیست علیه لبنان استفاده نکرد و الان از آن رونمایی کرده است؟ تاثیر آن بر دشمن چیست؟

این تحلیلگر بیان کرد: در برابر این توان حزب الله می‌توان گفت که این تحولی بزرگ در روند جنگ است که سقف چالش‌های دشمن صهیونیست را در زمینه استفاده از نیروی هوایی خود به شکل فعال بالا می‌برد. دور کردن اف۱۶ از سوی سامانه دفاعی حزب الله به مثابه چالشی بزرگ است، زیرا این جنگنده بسیار پیشرفته است و عملکرد نظامی قوی دارد و باید سامانه دفاع هوایی بسیار پیشرفته ای وجود داشته باشد که توان مقابله با چالشهای فنی و تاکتیکی این جنگنده را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha