۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85506509
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات جوکاران و کلزاکاران گلستان

گرگان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی گلستان آخرین وضعیت پرداخت مطالبات جوکاران و کلزاکاران استان را اعلام کرد و گفت: تدابیر لازم برای خرید و تحویل محصولات کشاورزان گلستانی در اسرع وقت اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جامی روز چهارشنبه در پنجمین کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان اظهار کرد: خرید ۲ محصول جو و کلزا در سال جاری به شیوه قیمت تضمینی بنا به تصمیمات کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان و با دستور استاندار توسط تعاون روستایی و با مشارکت بخش خصوصی انجام شد.

وی به آخرین وضعیت محصول کلزا نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۶ مرکز خرید تعاون روستایی و سه مرکز خرید مستقیم کارخانجات روغن‌کشی استان، ۹۸ هزار تن محصول کشاورزان را با قیمت هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال تحویل گرفتند و در مراحل پایانی برداشت و خرید محصول کلزا هستیم.

به گفته مدیر تعاون روستایی گلستان؛ افزون بر هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات کلزاکارانی که محصول خود را تا پایان اردیبهشت ماه تویل دادند پرداخت شده و در ادامه نیز پرداخت به موقع و سریع مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

جامی به آخرین وضعیت خرید محصول جو نیز اشاره کرد و گفت: این محصول هم که با شیوه قیمت تضمینی خریداری می‌شود مسوولیت آن به تعاون روستایی محول شده و در ۹ مرکزی که تاکنون در استان و با محوریت شهرستان‌های شمالی ایجاد شده خرید را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۳ هزار تن محصول جو کشاورزان تحویل مراکز خرید تعاون روستایی گلستان شده و خرید این محصول تا پایان خرداد ماه ادامه می‌یابد و در صورت لزوم و صدور مجوز، تقاضا برای تمدید خرید محصول توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان اضافه کرد: پرداخت مطالبات کشاورزان جوکار نیز در دستور کار ما قرار دارد و پرداخت مطالبات آنها به زودی انجام خواهد شد.

جامی همچنین به آخرین وضعیت خرید گندم اشاره کرد و توضیح داد: شبکه تعاون روستایی مباشرت خرید گندم را با اداره کل غله و خدمات بازرگانی بر عهده دارد و همکاری‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد که تا پایان دیروز ۱۵۴ هزار تن از گندم خریداری شده استان در تعاونی‌های روستایی انجام شده است.

وی تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی استانداری و اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان به منظور حضور مراکز خرید تعاون روستایی در چرخه خرید، بیش از ۵۰ هزار تن از محصول گندم به مراکز و سیلوهای بخش دولتی ارسال شده تا خرید محصول گندم کشاورزان روستایی تسریع شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان به اهمیت مراکز خرید تعاونی اشاره کرد و توضیح داد: تعاون روستایی گلستان در سه محصول جو، کلزا و گندم بیش از ۶۰ هزار محموله کشاورزان به میانگین هر محموله ۴ تن خریداری کرده تا کشاورزان محصول خود را با فاصله و هزینه کمتر به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

جامی با بیان اینکه در مراحل انتهایی خرید گندم قرار داریم، از کشاورزان گلستانی به ویژه در روستاها خواست سعه‌صدربیشتری داشته باشند و مراکز خرید تعاون روستایی گلستان بنا به تشخیص کارگروه خرید محصولات استان تا پایان فرایند خرید فعال هستند و محصول کشاورزان را به مراکز ذخیره‌سازی انتقال می‌دهند.

به گزارش ایرنا، استان گلستان دارای ۲۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است که حدود ۵۰ هزار نفر از این بهره‌برداران در حوزه دامپروری اشتغال دارند.

این استان شمالی که اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی بوده، یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز، بیش از ۷۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر و ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha