سلام تهران به ۱۰۰ اتوبوس جدید+فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین جدید و نو در مراسمی با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری پایتخت رونمایی و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز چهارشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: سالی پربار در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل پیش رو داریم و بر اساس اهداف تعیین شده قسمت عمده‌ای از قراردادهای منعقد شده برای تامین اتوبوس جهت ناوگان حمل و نقلی تهران امسال محقق خواهد شد.

محسن هرمزی با تاکید بر اینکه تهران به بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، یادآور شد: تمام تلاش‌مان را برای تحقق وعده‌های داده شده و رسیدن به تعداد ناوگان مورد نیاز شهر تهران خواهیم کرد.

وی با بیان به اینکه از آغاز فعالیت دوره فعلی مدیریت شهری تاکنون ۹۴۰ دستگاه اتوبوس نیز نوسازی شده است، ادامه داد: اتوبوس‌های خریداری شده بر اساس قراردادهای منعقد شده با خودروسازان داخلی است.

به گفته وی، این اتوبوس‌ها از نشان اسکانیا و کینگ لانگ است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از انجام مقدمات اولیه و نصب تجهیزات لازم، در خطوط پهنه شرقی و جنوب تهران به مردم پایتخت خدمات رسانی می‌کنند.

هرمزی با بیان اینکه علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید برای نوسازی ناوگان شهر تهران، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های فعال نیز به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: از ابتدای مدیریت فعلی شهری تاکنون، ۴۶۴ دستگاه اتوبوس بطور کامل بازسازی شده‌ و پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق قراردادهای بسته شده برای خرید اتوبوس‌های جدید، تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران روی دهد.

وی یادآور شد: تعداد اتوبوس‌هایی که در این دوره مدیریت شهری اضافه شده یک نصاب جدیدی بوده است و با کمک و حمایت شهید جمهور ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی چینی قرارداد بستیم و هفته بعد متولیان به چین می‌روند و بعد پارت اول وارد ناوگان می‌کنیم.

هرمزی در مورد چالش‌های قرارداد چینی هم گفت: دیروز هم اندیشی با اعضای شورا داشتیم و موضوعات مفصل مطرح شد و قراردادها را دیدند و ما مشکلی با شرکت چینی نداریم و اولین پارت اتوبوس‌های چینی تا ماه بعد وارد می‌شود.

وی گفت: ما در حوزه حمل و نقل عمومی دچار عقب ماندگی مفرط بودیم و در گزارشی که در هیات دولت ارائه و مطرح شد ۸۰ درصد فرسودگی در حوزه اتوبوس داشتیم.

هرمزی ادامه داد: در دوره قبل مدیریت شهری فقط ۱۸۰ دستگاه اتوبوس اضافه شد و تکلیفی که شورای شهر و مدیریت شهری بر دوش ما به درستی گذاشت، نوسازی اتوبوس‌هایی بود که میانگین عمر ناوگانش ۱۶ سال است.

وی این را هم‌ گفت که برقی سازی یک ضرورت است و در اتوبوس و تاکسی این مهم را اجرایی می‌کنیم و با کمک شهردار تهران این موضوع محقق شده است.

به گفته وی، خودروهای ون جدید از ایران خودرو با کمک شهرداری منطقه ۲۲ در قالب تعداد ۱۰۰ دستگاه ون برقی در ۲ فاز از این شرکت تحویل می‌گیریم.

سلام تهران به ۱۰۰ اتوبوس جدید+فیلم

وزارت نیرو به توسعه زیرساخت‌های برقی پایتخت کمک کند

هرمزی گفت: اتحادیه اروپا و خارج به سمت برقی سازی رفته است و از وزارت نیرو تا شهرداری باید به زیرساخت های برقی کمک کنند؛ در هفته جاری با ورود تاکسی‌های برقی کشور ما به حوزه جدیدی وارد شده و گذری از دیزلی به سمت برقی سازی رفته‌ایم.

وی افزود: اگر کار را درست پیش نبریم و دستگاه‌ها هماهنگ نباشند نمی‌توان موفق شد و نباید اتفاقی که برای مونوریل افتاد برای برقی سازی بیافتد.

هرمزی اضافه کرد: نگاه ویژه شهید جمهور باعث شد برقی سازی کلید بخورد و تسهیل شود و همیشه از شهرداری در مورد این پروژه سوال می‌کردند؛ کشور ما یک گام به سمت جلو دارد حرکت می‌کند و تبیین این موضوع بر عهده اصحاب رسانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha