۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85506516
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استفاده از موشک‌های اسکندر در رزمایش تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه و بلاروس

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه که دومین رزمایش تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی خود را با همکاری بلاروس آغاز کرده، از استفاده از موشک‌های اسکندر در این رزمایش خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که محل انجام این رزمایش منطقه نظامی لنینگراد است و نیروی دریایی این کشور نیز در این تمرین نظامی حضور دارد.

روسیه دیروز اعلام کرده بود که مرحله دوم رزمایش استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در کنار نیروهای بلاروس پس از تهدید قدرت‌های غربی، آغاز کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد: پرسنل تشکیلات موشکی منطقه نظامی لنینگراد در حال تمرینات رزمی هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این تمرین‌ها شامل کسب مهارت استفاده از سامانه موشکی عملیاتی- تاکتیکی اسکندر-ام، تجهیز پرتابگرها به آنها و پیشروی مخفیانه به منطقه موقعیت تعیین شده است.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که خدمه کشتی‌های نیروی دریایی که در این رزمایش شرکت می‌کنند، موشک‌های کروز مستقر در دریا را به کلاهک‌های ساختگی ویژه مجهز کرده و وارد مناطق تعیین‌شده گشت خواهند شد.

اسکندر-ام یک موشک شبه بالستیک با ارتفاع بالا است که به گفته تحلیلگران غربی در کنار سامانه اس-۴۰۰ نقش اساسی در مفهموم نیروهای مسلح ارتش روسیه ایفا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha